Bas Groeneveld, TruGarlic

"Onbekend bij consument: de eetbare groene steel op de knoflook"

TruGarlic levert sinds twee jaar biologische verse knoflook van eigen teelt. Veel consumenten kennen of gebruiken enkel gedroogde knoflook en maken voor het eerst kennis met de verse variant. "De knoflookbollen die worden uitgeleverd moeten absoluut van topkwaliteit zijn. Consumenten ervaren al snel dat het verse product milder, sappiger en frisser van smaak is. We willen dat de consument echt een onvergetelijke ervaring aan het verse product overhoudt. Zodoende komt er spoedig een herhalingsaankoop", lacht Bas Groeneveld van TruGarlic. 

Volgens TruGarlic weten te weinig consumenten nog dat de groene steel van de knoflook gewoon te consumeren is.

Biologisch
De mensen achter TruGarlic, Sjaak Twisk en Bas Groeneveld, willen de consument verse en gezonde producten bieden. Ze hebben daarom een vers-keten opgezet om de consument kennis te laten maken met biologische verse knoflook. En dat slaat aan: ook de grote ketens maken kennis met dit product. De vraag is nu: hoe kan de bekendheid onder consumenten worden vergroot? 
De teelt, opslag en de verwerking van het product wordt allemaal in eigen beheer uitgevoerd. "Alleen op deze wijze kunnen we over een langere periode continue op het juiste tijdstip, op de juiste plek een constant en kwalitatief goed product leveren. We werken daarbij niet productiegestuurd maar zo veel mogelijk vraaggestuurd", zegt Bas. 


Sjaak Twisk en Bas Groeneveld van TruGarlic.

Kwaliteit
Om een kwalitatief product uit te leveren is allereerst een geslaagde teelt en veel productkennis noodzakelijk. Daartoe wordt de samenwerking binnen de knoflook- en agrarische (vers) sector gezocht. Verder is een distributieketen opgebouwd die de versheid van het product garandeert. Het product wordt uitgeleverd vanaf Van Andel Bio b.v. in Zeewolde. Vanaf en rond deze locatie laden de klanten binnen een straal van een kilometer diverse biologische (vers) producten zoals: sjalotten, uien, rode bieten, broccoli, sla en bloemkool. "Doordat diverse producten binnen een korte afstand van elkaar kunnen worden geladen is laden op deze locatie vanuit logistiek oogpunt voor klanten extra aantrekkelijk", zegt Bas.

Heldere kleuren
Een van de doelen van TruGarlic is om voor de consument een aantrekkelijk en herkenbaar product te presenteren. De biologische verse knoflook kenmerkt zich door zijn heldere kleuren. De witte bol en de groene steel vallen duidelijk op in het schap en zijn in zijn geheel te consumeren. "Iets wat nog niet elke consument weet", zegt Bas. "Dit mag meer verteld worden en daarom hebben we als doelstelling om in overleg met onze klanten de komende maanden meer nieuwe introducties te doen. Dit kan bij zowel speciaalzaken als supermarkten. De timing is nu goed. Er is reuring in het hele schap met verswaren. Dit is het juiste moment voor een nieuwe biologische impuls." 

Voor meer informatie: 
Bas Groeneveld 
TruGarlic
Roodbeenweg 17B 
8256 SE Dronten
T: +31 (0) 620 37 88 21 

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018