Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




40 producten in totaal

Jumbo komt met eigen vegetarische producten

Supermarktketen Jumbo komt met een nieuw huismerkassortiment van vegetarische en veganistische producten in Nederland. Jumbo Veggie Chef is een nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk met 40 verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep 'flexitariërs' die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis, zo laat de supermarkt weten.


Onder andere de groentenschijf is nieuw in het huismerkassortiment van Jumbo.

Jumbo Veggie Chef biedt een uitgebreid aanbod voor de groeiende groep mensen die soms liever geen vlees eet, maar wel een gevarieerde maaltijd op tafel wil zetten. "We zetten met deze introductie opnieuw volop in op lekker en gezonder eten. We laten zien dat er veel alternatieven zijn als je een keer geen vlees wilt eten en dat dit niet ingewikkeld of duur hoeft te zijn. Met Veggie Chef verrassen we mensen die gehecht zijn aan bijvoorbeeld runderreepjes met een lekkere vegetarische variant", vertelt Ed van de Weerd, directeur Commercie van Jumbo Supermarkten.

Minder vlees eten de norm
Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die, binnen het totale vegetarische assortiment van 86 producten, zo'n uitgebreid huismerkassortiment met 21 vegetarische en 19 veganistische producten introduceert, laat de supermarkt zelf weten. Volgens Jumbo spelen zij hiermee in op de stijgende vraag naar alternatieven voor vlees. Uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu blijkt dat de vleesconsumptie daalt: ruim vier op de tien Nederlanders eten nu minder vlees dan vijf jaar geleden en maar liefst 67 procent van de Nederlanders is flexitariër en eet minimaal één dag per week geen vlees of vis. De helft zou meer vleesvervangers eten als er een uitgebreider aanbod zou zijn. Ook willen zij niet alleen meer variatie in maaltijden, maar ook een bijdrage leveren aan een beter milieu en dierenwelzijn en bewust omgaan met hun gezondheid. Bovendien heeft ruim de helft van de Nederlanders het gevoel dat minder vlees eten de norm wordt, is te lezen in het persbericht van Jumbo. "De consumptie van vlees heeft veel impact op het milieu. Veel mensen zoeken naar alternatieven en dat is een positieve ontwikkeling. De consument heeft tegelijkertijd behoefte aan variatie en inspiratie. We zijn dan ook blij dat Jumbo hierbij helpt: met 40 lekkere en gezondere vegetarische producten die een bewuste keuze stimuleren", zegt Geertje van Hooijdonk, directeur van Natuur & Milieu.


Het vegetarische product met bloemkool.

Veggie Maandag
Jumbo introduceert naast deze nieuwe productlijn de 'Veggie maandag'. "Minstens één dag in de week geen vlees eten is namelijk echt de moeite waard. Want dit maakt al een enorm verschil voor het milieu en ieders gezondheid", aldus Ed van de Weerd. In het Hallo Jumbo Magazine bij de rubriek 'Doordeweeks' en online bij de recepten op Instagram vinden klanten vanaf nu structureel op maandag een vegetarisch recept. 

Bron: Jumbo

Publicatiedatum: 27-10-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

26-4-2018 Bio-Planet opent eerste winkel in een stadscentrum
26-4-2018 Carrefour en Système U starten inkoopsamenwerking
26-4-2018 Lidl Zwitserland gaat cannabis verkopen
26-4-2018 Mercadona opent vestigingen in VK
26-4-2018 "Zonder mijn twee PLUS-supermarkten was Beej Benders geen haalbare kaart geweest"
25-4-2018 Is méér assortiment de toekomst?
25-4-2018 Waitrose lanceert online voedselbank
25-4-2018 Sainsbury’s bezorgt thuis met elektrische fiets
24-4-2018 Walmart gaat stap zetten in India
24-4-2018 Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België
24-4-2018 Denemarken: Fakta sluit 47 vestigingen
23-4-2018 Groentengemakassortiment van Albert Heijn nader bekeken
23-4-2018 AGF Monitor week 16
23-4-2018 Edeka passeert 50 miljard grens
20-4-2018 Nieuwe app om producten te 'scouten'
20-4-2018 Spanje: 6% meer jaaromzet voor Condis
20-4-2018 Supermarkt schuldig aan val op AGF-afdeling
19-4-2018 Carrefour gaat exclusief in zee met Greenyard
19-4-2018 JD.com schroeft expansie op
19-4-2018 Spaanse supermarkten willen eerlijke concurrentie met Amazon