Zweeds aardappelen- en uienverkoopsysteem wint terrein in Duitse supermarkten
Agripo is een systeem waardoor losse aardappelen, verpakt in pallets op een eenvoudige en aantrekkelijke manier verkocht kunnen worden. Dit voorjaar werd Agripo door Butikskonsult op de EuroShop in Düsseldorf gepresenteerd in een poging om dit product in Duitsland op de markt te brengen. De reacties waren positief.
"Het Agripo-systeem is de allerbeste manier om in Zweden knolgewassen te verkopen. We zouden het geweldig vinden wanneer er buiten Zweden ook meer aandacht voor zou komen," aldus Johan Särefors, hoofd Export bij Butikskonsult.
Hoewel het systeem al in de jaren '80 is ontwikkeld is het nu juist extra aantrekkelijk vanwege de voordelen die voortkomen uit minder transporten, minder afval en een milieuvriendelijke verpakking. Bovendien levert het een grote tijdsbesparing op door een snelle verpakkingstijd.
"We gebruiken het systeem om aardappelen en uien te verkopen en zijn zeer tevreden over het resultaat. Het systeem heeft onze afhandeling veranderd en ons werk efficiënter gemaakt," aldus Hendrik Süllau, directeur van de Süllau Handelsgesellschaft mbH. "De duidelijke resultaten en de toegankelijkheid voor de klant hebben gezorgd voor stijgende omzet bij alle winkels die op Agripo zijn overgestapt," aldus Johan Särefors.
Voor meer informatie:
www.agripo.se
www.butikskonsult.se