Mededelingen

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Onions Australia

Australische promotiecampagne om jongeren aan de uien te krijgen

De Australische uiensector zit momenteel middenin een grote social media-campagne die gericht is op ouders van basisschoolkinderen en bedoeld is om creatieve manieren te delen om kinderen meer uien te laten eten. Tot dusver zijn de resultaten veelbelovend. 

De campagne werd gelanceerd als onderdeel van het 'Secret Serve' initiatief waarbij ouders van vier- tot twaalfjarigen aangemoedigd worden om hun kroost een extra portie groenten in de vorm uien aan te bieden door deze te 'verstoppen' in de dagelijkse maaltijd. De campagne is eveneens bedoeld om de kennis en consumptie van Australische uien te verhogen. Niet alleen door de vele gezondheidsvoordelen van het eten van uien voor gezinnen te benadrukken maar ook door praktische tips te geven over de juiste bereidingswijze en kooktechnieken. 


Foto: Peter Shadbolt, Scott Gooding en Lechelle Earl

De campagne was één van de belangrijkste agendapunten tijdens de jaarlijkse conferentie van Onions Australia, waar tv-kok en vader Scott Gooding een presentatie gaf. Gooding hielp mee met het opzetten van de Facebook-campagne die gericht is op moeders van 30 tot 45 jaar die hun boodschappen bij de grote kruideniersketens doen. Zij kunnen zijn kookboek gratis downloaden. Nu de campagne halverwege is, is al gebleken dat dit een groot succes is. Onions Australia laat weten dat de doelstelling van het aantal downloads al ruim gehaald is met als ultiem doel ervoor te zorgen dat moeders meer uien kopen en consumeren. 

"Onderzoekers ontdekten dat de grootste uitdaging voor deze groep moeders is dat ze het erg druk hebben en dat ze er tegenop zien om uitgebreid voor het gezin te moeten koken als ze al zoveel tijd kwijt zijn aan bijvoorbeeld het halen en brengen van hun kinderen. Onion Australia-directrice Lechelle Earl vertelt dat Scott Gooding erg blij was de kans te krijgen met Onions Australia en Hort Innovation samen te werken omdat de meeste van zijn smakelijke recepten uien en knoflook als basis hebben. Beide ingrediënten zijn enorm belangrijk voor de darmgezondheid en het afweersysteem: twee belangrijke gezondheidsvoordelen voor kinderen."

Op de jaarlijkse conferentie die vorige week in Sydney gehouden werd waren 40 vertegenwoordigers uit de sector aanwezig, die een breed scala aan presentaties voorgeschoteld kregen tijdens de vergadering voor betalende leden. Onions Australia-voorzitter Peter Shadbolt verwelkomde twee nieuwe leden in het bestuurscomité, namelijk Mark Dobson van Dobmac Machinery en Jason Daniell, een uienteler uit Zuid-Australië. 

"Onze nieuwe bestuursleden brengen een grote kennis van de sector mee zodat onze leden er zeker van kunnen zijn dan zij goed vertegenwoordigd worden,' aldus Shadbolt. 


Tijdens de tweedaagse conferentie vergaderde het bestuur van Onions Australia, werd er een diner gehouden en kregen de leden een rondleiding over de AGF-markten in Sydney. Shadbolt laat weten dat tijdens de conferentie telers rechtstreeks op de hoogte gebracht kunnen worden van de laatste ontwikkelingen in de sector. 

"We zijn er trots op dat we belangrijke sprekers op onze conferenties mogen verwelkomen om de meeste recente ontwikkelingen en informatie met onze telers te delen. Wij zijn hier ook dit jaar weer in geslaagd. Daarnaast biedt het evenement veel gelegenheid tot netwerken en het uitwisselen van informatie."

Bezoek www.scottgoodingproject.com voor meer informatie over 'Secret Serve' en receptideeën.

Voor overige informatie:
Lechelle Earl
Onions Australia
Phone: +61 458 111 126

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018