Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Laser, micro- en macroperforatie, hoezen en zakken productie, drukken en lamineren en potproductie één dak

Mediane specialiseert zich verder in agro-verpakkingen

Tholen - Mediane heeft zich gedurende de laatste jaren een positie verworven als leverancier van met name zakken en hoezen voor kruidenplanten, sla-, groente- en broodverpakking. De onderneming produceert inmiddels ca. 1,5 miljard zakken en hoezen per jaar en exporteert naar meer dan 50 landen. 
 
"Wij hebben een klantenkring opgebouwd met wie wij mee mogen groeien. Wij leveren aan telers in de glastuinbouw, met name hydroponisch, én vollegrond," zegt Robert van der Laan van Mediane. "Wij willen meer zijn dan 'zomaar een verpakkingsleverancier'. Wij denken als een retailer en teler om zodoende de specifieke behoeften te begrijpen en hier zo goed en snel op in te springen." 


 
Uit de bestaande klantenkring kreeg men regelmatig de vraag naar diverse andere verpakkingen dan de zakken en de hoezen. Dat ging om flowpackverpakkingen en laminaten. Dat paste precies in de missie van Mediane. Mediane wil immers trouw blijven aan ons haar huidige klantenbestand in plaats van op zoek te gaan naar nieuwe markten en afnemers. Deze loyaliteit gaat voor. Inmiddels heeft Mediane zijn entree gemaakt in de flowpackmarkt. Daar is zowel micro- als ook macroperforatie aan toegevoegd. De meest recente stap is de uitbreiding naar laserperforatie. Robert:'Wij willen voor onze bestaande afnemers in de agro en horti sector een compleet pakket van perforatiemogelijkheden kunnen aanbieden. Wij produceren alles zelf. Alles onder een dak."
 
"Voor ons zal de markt voor kruidenhoezen en broodzakken altijd onze kernactiviteit blijven," vervolgt Robert van der Laan. Met de komst van de nieuwe generatie drukmachines (high definition) en de diverse perforatie machines, zijn er echter meerdere high added-value toepassingen binnen hun bereik gekomen. Dankzij de huidige afnemers van Mediane kunnen ze verder groeien en uitbreiden. 



Het is duidelijk dat voor de diverse verpakkingen voor versproducten, zoals hoezen, zakken en folie op de rol, door de retail de voorkeur gegeven wordt aan snelle pre-press, hoogwaardige drukkwaliteit, snelle leveringen op afroep en BRC-gecertificeerde productie i.v.m. 'Food Safety'. Robert: "Onze klanten willen gewoon weten waar en onder welke omstandigheden met welke kwaliteitscontrole de verpakkingen geproduceerd worden. Dit lijkt mij ook eigenlijk logisch." 

Evenals met versproducten groeit er een bewustzijn op het gebied van waar op de deze wereld en onder welke omstandigheden wordt geproduceerd. Als een verpakking eerst de halve wereld rond moet om op bestemming te komen heeft dat negatieve gevolgen voor de CO2-footprint. Een volledige focus op lokaal geteelde producten en vervolgens de verpakkingen importeren vanuit "Verweggistan" is duidelijk in tegenspraak met elkaar. Hier hebben wij een enorme voorsprong op producten welke met name van ver buiten de EU worden geïmporteerd zoals China, Vietnam of Turkije. Als er een datum voor de introductie van een nieuwe verpakking wordt gepland en/of een goedkeuring aan de drukmachine of een audit, dan weet men inmiddels dat het klopt bij Mediane."
 
Duurzaam telen betekent ook duurzaam vermarkten en verpakken. Dan moet er zorgvuldig op verpakkingsleveranciers geselecteerd worden. Daarom kom je nog maar zelden verpakkingsmaterialen tegen met een oorsprong van buiten de EU. De markt voor versproducten is dynamisch en veeleisend. Als verpakkingsleverancier moet je snel kunnen reageren op veranderde situaties en eisen vanuit de retail. Al de grondstoffen die Mediane gebruikt komen vanuit de EU.


 
In oktober 2017 vindt de installatie van een Nordmeccania lamineer machine plaats. Deze machine kan veel; solvent-free, solvent-based maar ook Cold-seal. De verwachtingen zijn hoog gespannen voor 2018.  In het vierde kwartaal zal Mediane 'potten' gaan produceren waarin ze hun eigen restproducten zullen gaan verwerken. Dit lijkt een vreemde combi maar is een bewuste keuze geweest. Ook dit product wordt verkocht binnen onze bestaande klantenkring. Dat is weer een voorbeeld van duurzame productie. Mediane begint kleinschalig en met een eenvoudige 13cm pot.
 
Mediane is al voor meer dan 10 jaar een joint venture tussen Mediane en Efekt spo zoo. Er is een verkoopkantoor in Richmond USA. 

Voor informatie: 
Voor Europe, Australia, New-Zealand, North-Africa and the Middle-East, please contact:
Mediane
P.O. Box 1623
3600 BP Maarssen
The Netherlands
Tel: +31 346 285029
E-Mail address: info@mediane.nl

 
Voor North America and Canada, please contact:
Mediane North America LLC
1506, Pump Road
Richmond Virginia 23238
USA Tel: +1-804 740 0397
E-Mail address: peter@mediane.nl


Publicatiedatum: 3-11-2017
Auteur: Annet Breure
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

13-11-2017 Coop lanceert herbruikbare tas voor groenten en fruit
7-11-2017 Eerste Diamond walnoten in dop gearriveerd
6-11-2017 "Vooral in Scandinavië zijn de blauwe bessen in emmertjes enorm populair"
3-11-2017 Weegmachine speciaal voor kleinfruit
1-11-2017 Waitrose test nieuwe verpakking voor biologische tomaten
31-10-2017 Combinatie Kwik Link Binder en semiautomatische Kwik Lok machine
30-10-2017 “Bij verpakken gaat het om de inhoud én om communicatie”
30-10-2017 "Verpakkingen nemen fruitsap op als een spons"
27-10-2017 Fustdiefstal bij supermarkt in Nieuwkoop
27-10-2017 LBP breidt uit met nieuwe verpakkingslijn en topsealmachine
26-10-2017 REWE test alternatieven voor plastic zakken
26-10-2017 BluePrint Automation lanceert RGP gravity case packer
26-10-2017 Documentaire: verpakkingen die de houdbaarheid verse producten rekken
26-10-2017 Nieuwe tomatenverpakking voorkomt troep bij transport
25-10-2017 Fruit in shakers of punnets opvallende trend Fruit Attraction
24-10-2017 Eco Pack onthult nieuwe AGF-verpakkingen
24-10-2017 "De QR-code op verpakkingen zijn nog lang niet op hun hoogtepunt"
23-10-2017 StePac lanceert nieuwe verpakkingslijn "Xgo"
20-10-2017 Waxvrije AGF-dozen veroorzaakt minder afval
19-10-2017 "Tekst laseren op AGF wordt steeds populairder in België"