Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
20 en 21 juni 2018 in Onderzeebootloods Rotterdam

DOOR nieuwe founding partner VEG-event

VEG. staat in het teken van inspiratie en innovatie. Dat vraagt om een originele locatie. Die hebben we gevonden bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM) op de Heijplaat. Bekend geworden als werf waar heel wat beroemde schepen en tankers werden gebouwd, nu dé plek voor innovatie in de haven en de maakindustrie. Direct aan de Nieuwe Maas ligt de enorme Onderzeebootloods, die is gerenoveerd met behoud van zijn rauwe en industriële karakter. Waar vroeger onderzeeërs van de helling liepen, kunnen bezoekers van VEG. straks letterlijk onderduiken in de verswereld. Een dynamische en inspirerende locatie voor Groenten- en Fruithelden, zo laat VEG-event weten.


Veg-event in Rotterdam
Kansen voor vers
Dagelijks doen 7,7 miljoen huishoudens versboodschappen. De binnenlandse consumptie van verse groenten en fruit vertegenwoordigt een omzet van 7,3 miljard euro per jaar. Maar liefst een derde daarvan wordt afgezet door niet-retail kanalen, zoals cateraars, versspecialisten, professionals in de zorgsector en andere foodservices, denk aan maaltijdboxen. Deze afzetkanalen groeien bovendien sterk. Het aankoopgedrag van consumenten verandert en er is sprake van kanaalvervaging en -vermenging. Allemaal ontwikkelingen die nieuwe mogelijkheden bieden voor telers, handelaren en producenten. VEG. biedt een platform om een product of dienst onder de aandacht te brengen van bekende én minder bekende doelgroepen, zo laten ze weten.


Het evenement vindt plaats in de Onderzeebootloods in Rotterdam.
Founding partner 
Coöperatie DOOR is toegetreden tot de Founding Partners van VEG. Vak Event. DOOR is een coöperatie van ruim 40 vruchtgroentetelers met samen meer dan 520 hectare glas. "'The house of the leading brands' zal als de vruchtgroentenspecialist niet ontbreken op VEG. Met onze merken Purple Pride (aubergine), SweetPoint (puntpaprika) en Green Diamonds (hoge draad komkommer) zullen wij de bezoekers van VEG. gaan verrassen en inspireren", aldus DOOR. Samen met de andere Founding Partners gaat DOOR de VEG. productgroepen stevig op de kaart zetten en keuzes maken over aanpak, communicatie en inhoudelijk programma. Elke Founding Partner heeft daarbij zijn eigen focus in de markt. Zo wordt VEG. een evenement dat de hele AGF-branche probeert te inspireren en te bewegen. Alle Founding Partners van VEG. op een rij:
  • AGF Detailhandel Nederland (ADN) 
  • Beekers Berries 
  • Coöperatie DOOR 
  • GroentenFruit Huis 
  • Koppejan Noten 
  • Koppert Cress 
  • Looye Kwekers 
  • Nature's Pride 
  • Peka Kroef

De groentenspecialist
Groenten- en fruitspeciaalzaken en groenten- en fruitkramen op markten zijn een belangrijke doelgroep van het VEG. Vak Event. Niet alleen vertegenwoordigen ze een omzet van naar schatting ruim 700 miljoen euro, vooral zijn deze specialisten vakmensen bij uitstek. Vakmensen die versproducten op waarde weten te schatten, kwaliteit en service hoog in het vaandel dragen en daarbij weten in te spelen op de behoeften van de consument. Een doelgroep die open staat voor vernieuwing, inspeelt op trends en zich graag laat inspireren, laat VEG-event weten. Daarnaast richt VEG. zich op koks, lokale retailers, cateraars en professionals uit zorg en welzijn of andere foodservice-kanalen. Ook influencers en opinieleiders, zoals bloggers, vloggers, diëtisten en andere foodies zijn doelgroepen. De ambitie is om 2.500 bezoekers te verwelkomen op VEG. Een mooie kans om uw product onder de aandacht te brengen bij uiteenlopende afzetkanalen.

Aansluiten
Wat hebben AGF Detailhandel Nederland (ADN), Beekers Berries, Coöperatie DOOR, GroentenFruit Huis, Koppejan Noten, Koppert Cress, Looye Kwekers, Nature's Pride, Peka Kroef, Cool Fresh International, Eminent Food, Enzafruit New Zealand, Fa. Postuma, FHKN, G.H. Lukassen en Zonen, Gebroeders van Aarle, Greenco Packing, Koolen Champignons, Mitrofresh, Oliva, Schulp Vruchtensappen, AGF.nl, Landbouwbedrijf Coorndijck, Vroegop Windig, Willem Dijk, Woertman Nederland en Groentennieuws.nl gemeen? De passie voor groenten en fruit natuurlijk, aldus VEG-event. Aanmelden voor het evenement kan via onderstaande contactgegevens.

Voor meer informatie:
VEG-event
Publicatiedatum: