Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wagenpark Koeltrans Angeren in 7 jaar tijd uitgegroeid naar 65 vrachtwagens

"Chauffeurstekort, capaciteit en economische groei gaan voor heet transportjaar zorgen"

Tholen - In de zomer van 2010 ging GŁnther Maters van start met Koeltrans Angeren, actief in het transport van groenten, fruit, bloemen en planten van en naar Duitsland. Ruim zeven jaar later bestaat het wagenpark uit maar liefst 61 vrachtwagens. "Zo'n 60% van ons transport bestaat uit AGF, de rest uit bloemen en planten", vertelt de directeur. Hij verwacht een 'heet' 2018 voor het verstransport.



Soms geluk
Op de vraag hoe hij zo'n snelle groei heeft kunnen maken, antwoordt GŁnther: "Toen we zeven jaar terug van start gingen, zaten we middenin de crisis. Veel vervoerders waren intern gericht vanwege de financiŽle problemen. Wij waren net gestart en kwamen met een positief verhaal naar onze klanten. Dat werd erg gewaardeerd en dat geldt ook voor onze aanpak van 'afspraak=afspraak'. Maar natuurlijk moet je soms ook geluk hebben en speelt het aspect gunning in onze wereld ook een erg grote rol. En alles staat of valt met de juiste mensen. Daarbij zit de groei bij ons over veel klanten verdeeld. Ik wil niet te afhankelijk worden van een bepaalde klant."



Spannend
Inmiddels heeft de crisistijd plaatsgemaakt voor een opleving. "Vijf jaar geleden was het nog weleens 'voor jou tien anderen'. Dat uitmelken is inmiddels wel voorbij. Ik ben ervan overtuigd dat 2018 door de combinatie van tekort aan capaciteit en chauffeurs en de economische groei een heel spannend jaar gaat worden. En exporteurs zien dat ook, zij weten ook wat er in de markt speelt en beseffen dat als hun handel niet wegkomt zij ook een probleem hebben", zegt GŁnther.



LZV
Ook het inspelen op nieuwe ontwikkelingen, zit in de 'aard van het beestje' bij Koeltrans Angeren. Zo passeerde deze week de eerste Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie (LZV) van het bedrijf, als ťťn van de eerste vervoerders, de Duitse grens. "Ik ben er trots op dat we nu ook Duitse klanten met de LZV kunnen bevoorraden. Het toegestane totaalgewicht van 40 ton maakt dit transport helaas alleen inzetbaar voor de lichtere vrachten, waardoor het voor het bloementransport aantrekkelijker is dan voor het groupagetransport van groenten en fruit. Leeg heb je namelijk al ruim 20 ton gewicht. Daarbij is er vanuit Duitsland vanuit het 'spoor' een hevige lobby gaande, waardoor ik verwacht dat men niet snel aan het gewicht zal tornen."



"Toch ben ik enthousiast over de LZV's. Daarom zijn we ook snel in deze ontwikkeling gestapt. Tot voor kort was het LZV-transport alleen in Nederland en ScandinaviŽ toegestaan, maar ik verwacht dat BelgiŽ volgend jaar ook aan dit lijstje toegevoegd kan worden. We hebben in onze sector te maken met een serieus chauffeurstekort. In plek van drie normale auto's kunnen we met twee LZV's rijden. Dat is ook vanuit milieu-oogpunt een goede ontwikkeling en je dringt er de files mee terug. Tel uit je winst", besluit de transporteur.

Voor meer informatie:
Gunther Maters
Koeltrans Angeren
T +31 26 3252407
gunther@koeltrans.nl
www.koeltrans.nl

Publicatiedatum: 1-12-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

13-7-2018 Nieuw optisch waarschuwingssysteem ontwikkeld voor transportvoertuigen
13-7-2018 Komend weekend rijverbod in Frankrijk
12-7-2018 HelloFresh opent dc in Bleiswijk
12-7-2018 TLN: Maak appen achter het stuur onmogelijk
11-7-2018 BelgiŽ de mist in met boetes voor ontbreken CMR
10-7-2018 Vertragingen in haven van Felixstowe na installatie nieuw besturingssysteem
10-7-2018 Tonny Koster (Scelta Products) wint Linde HeftruckCup 2018
9-7-2018 Dinsdag kans op gladde wegen door regen
9-7-2018 Franse containergigant CMA CGM stopt vanwege regering Trump in Iran
9-7-2018 Indiase politicus treft mangoboom aan midden op de snelweg
9-7-2018 ItaliŽ zou een voorbeeld moeten nemen aan Nederland
9-7-2018 North Sea Port kent beste halfjaar ooit voor goederenoverslag
9-7-2018 Spanje: meer dan 10.000 chauffeurs nodig voor internationaal transport
6-7-2018 Flevokust Haven klaar voor uw goederen
6-7-2018 Spaanse havens fungeren als nieuwe cocaÔneroute naar Europa
6-7-2018 Tuig bekogelt bussen met tomaten
6-7-2018 Mobility Package weggestemd in Europees Parlement
6-7-2018 "InefficiŽnte Europese oplossingen bedreigen onze concurrentiepositie"
5-7-2018 PLUS Retail vernieuwt helft orderverzamelvloot
5-7-2018 Haven van TriŽst richt pijlen op AGF-sector