Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wagenpark Koeltrans Angeren in 7 jaar tijd uitgegroeid naar 65 vrachtwagens

"Chauffeurstekort, capaciteit en economische groei gaan voor heet transportjaar zorgen"

Tholen - In de zomer van 2010 ging GŁnther Maters van start met Koeltrans Angeren, actief in het transport van groenten, fruit, bloemen en planten van en naar Duitsland. Ruim zeven jaar later bestaat het wagenpark uit maar liefst 61 vrachtwagens. "Zo'n 60% van ons transport bestaat uit AGF, de rest uit bloemen en planten", vertelt de directeur. Hij verwacht een 'heet' 2018 voor het verstransport.



Soms geluk
Op de vraag hoe hij zo'n snelle groei heeft kunnen maken, antwoordt GŁnther: "Toen we zeven jaar terug van start gingen, zaten we middenin de crisis. Veel vervoerders waren intern gericht vanwege de financiŽle problemen. Wij waren net gestart en kwamen met een positief verhaal naar onze klanten. Dat werd erg gewaardeerd en dat geldt ook voor onze aanpak van 'afspraak=afspraak'. Maar natuurlijk moet je soms ook geluk hebben en speelt het aspect gunning in onze wereld ook een erg grote rol. En alles staat of valt met de juiste mensen. Daarbij zit de groei bij ons over veel klanten verdeeld. Ik wil niet te afhankelijk worden van een bepaalde klant."



Spannend
Inmiddels heeft de crisistijd plaatsgemaakt voor een opleving. "Vijf jaar geleden was het nog weleens 'voor jou tien anderen'. Dat uitmelken is inmiddels wel voorbij. Ik ben ervan overtuigd dat 2018 door de combinatie van tekort aan capaciteit en chauffeurs en de economische groei een heel spannend jaar gaat worden. En exporteurs zien dat ook, zij weten ook wat er in de markt speelt en beseffen dat als hun handel niet wegkomt zij ook een probleem hebben", zegt GŁnther.



LZV
Ook het inspelen op nieuwe ontwikkelingen, zit in de 'aard van het beestje' bij Koeltrans Angeren. Zo passeerde deze week de eerste Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie (LZV) van het bedrijf, als ťťn van de eerste vervoerders, de Duitse grens. "Ik ben er trots op dat we nu ook Duitse klanten met de LZV kunnen bevoorraden. Het toegestane totaalgewicht van 40 ton maakt dit transport helaas alleen inzetbaar voor de lichtere vrachten, waardoor het voor het bloementransport aantrekkelijker is dan voor het groupagetransport van groenten en fruit. Leeg heb je namelijk al ruim 20 ton gewicht. Daarbij is er vanuit Duitsland vanuit het 'spoor' een hevige lobby gaande, waardoor ik verwacht dat men niet snel aan het gewicht zal tornen."



"Toch ben ik enthousiast over de LZV's. Daarom zijn we ook snel in deze ontwikkeling gestapt. Tot voor kort was het LZV-transport alleen in Nederland en ScandinaviŽ toegestaan, maar ik verwacht dat BelgiŽ volgend jaar ook aan dit lijstje toegevoegd kan worden. We hebben in onze sector te maken met een serieus chauffeurstekort. In plek van drie normale auto's kunnen we met twee LZV's rijden. Dat is ook vanuit milieu-oogpunt een goede ontwikkeling en je dringt er de files mee terug. Tel uit je winst", besluit de transporteur.

Voor meer informatie:
Gunther Maters
Koeltrans Angeren
T +31 26 3252407
gunther@koeltrans.nl
www.koeltrans.nl

Publicatiedatum: 1-12-2017
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-6-2018 Strikte laad-lostijden frustreren vervoerders
25-6-2018 Innovatie van CMA CGM met TRAXENS op containertoezicht
25-6-2018 Luchtvrachtsector moet eigen standaard ontwikkelen
22-6-2018 Vrachtwagen verliest lading: wegdek bezaaid met fruit
22-6-2018 TLN wil 50 tons vrachtwagens in Benelux
21-6-2018 Snelheidslimiet op Franse binnenwegen naar 80 km/u
21-6-2018 GPS-Buddy introduceert magnetische asset tracking systemen
21-6-2018 Standvastig dankzij Active Stability Control
20-6-2018 Onwel geworden chauffeur ramt pand The Greenery Bleiswijk
20-6-2018 Stakingen/acties in Europa
19-6-2018 Minister verwerpt reddingsplan vrachtvluchten Schiphol
19-6-2018 Maasvlakte 2 vijf jaar in gebruik
19-6-2018 Eerste stap naar onbemand varen in haven van Antwerpen
18-6-2018 Milieu-impact transportsector Europa
18-6-2018 Vanaf 1 juli: tol op de Duitse Bundesstrassen
18-6-2018 Europa stelt aanpassing dossiers cabotage en detachering uit
18-6-2018 TLV wil totaalgewicht van 50 ton toelaten
15-6-2018 Duitsland gaat investeringen in alternatieve brandstof belonen
15-6-2018 Met Railport Antwerpen wil haven naar verdubbeling spoorvervoer
15-6-2018 Aldi SŁd start met vrachtwagens op aardgas