Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Leveringen van Zweedse online retailer nu 100% groen

In Zweden wordt vandaag (12 januari) een nieuwe, volkomen groene bestelmethode opgestart. MatHem, de grootste Zweedse online supermarkt zal, na samenwerking met Volkswagen, AL-KO, ABT en Carlsen-Baltic, hun leveringen vanaf nu met een 100% elektrische bestelwagen verzorgen. Dit maakt hen een van de eerste bedrijven in Europa die voedingsmiddelen leveren met een 3,5 ton lichte vrachtwagen uitgerust met zonnecellen op het dak om de accu's van de wagen op te laden.
 
"Online voedsel is een snelgroeiende sector. We hebben al meer dan 230 bestelwagens en het is erg belangrijk dat we ons best doen voor het milieu," zegt Frederik Engelfeldt, CEO van Mathem's transportbedrijf K÷rHem. 

Mathem vind het vooral belangrijk om voorop te lopen bij duurzame ontwikkeling, omdat ze denken dat dit de wensen van hun klanten weerspiegelt. De gemiddelde aankoop is immers 25% biologisch, drie keer meer dan bij traditionele retailers.

Christer Carlberg van het projectteam: "Wij zijn een van de eerste voedselleveranciers in Europa, of misschien zelfs in de wereld, die een lichtgewicht koelwagen van 3,5 ton hebben ontwikkeld, aangedreven door elektriciteit in beide motoren. Het voelt goed een elektrische wagen te hebben ontwikkeld met vrachtruimte, vergelijkbaar met die van een gewone lichte vrachtwagen die bovendien ergonomisch is dankzij de lage instaphoogte in vrachtruimte en cabine."

MatHem is eigenaar van een volledige distributieketen, van bestelling en opslag tot koelwagens voor levering aan de deur van hun klanten. Het bedrijf levert in en rondom Stockholm, G÷teborg en Malm÷.

Publicatiedatum: 12-1-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 Frankrijk: Carrefour stelt winstverwachting omlaag bij
19-1-2018 Groentepizza Magioni verovert Europa
19-1-2018 Franse supermarkten blijven Amazon de baas
19-1-2018 Tegengestelde prijsbewegingen bij AGF hardlopers
19-1-2018 "Traditionele supermarkt zal verdwijnen"
19-1-2018 Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug
18-1-2018 Morrisons is goedkoopste Britse supermarkt van 2017
18-1-2018 Franse Casinogroep boekte Ç37,8 miljard omzet
17-1-2018 Emotionele spotjes & ijzersterke webcare zorgen voor populariteit supermarkten
17-1-2018 Vomar Voordeelmarkt viert 50-jarig bestaan met 6,4% omzetgroei
17-1-2018 Curašaose telers tillen lokale supermarkt
17-1-2018 Nieuwe inrichting Aldi Denemarken
17-1-2018 Metro gaat boekjaar 2017/18 succesvol van start
16-1-2018 Lidl bevordert bewuste voeding en beweging
16-1-2018 Ekoplaza neemt 'overschotten' Eosta af
16-1-2018 Dalende prijzen hardlopers supermarkt
15-1-2018 Donkere wolken pakken zich samen boven Carrefour
15-1-2018 Industributie Trofee: Hessing beste Private Label versleverancier
15-1-2018 Ruzie Johma en Albert Heijn zorgt voor lege schappen
15-1-2018 Kritiek op personeelscursus Albert Heijn