Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Groothandelsmarkt in Padua wil samenwerking met Amazon

Een nieuw momentum en een nieuw elan voor de groothandelsmarkt van het Italiaanse Padua. Op 16 januari 2018 werden de richtlijnen voor de komende drie jaar door het bestuur goedgekeurd.

"De raad van bestuur heeft als doel om de marktstructuur verder te lanceren door het tempo te veranderen en de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien waarbij managementbetrokkenheid, investeringen en nieuwe diensten centraal staan. Kortom, een positieve houding van volledige ondersteuning voor de exploitanten op het gebied van groei, commercie en logistiek," zegt directeur Domenico Minasola (foto rechts).

Directielid Francesco Cera: "Het marktgebied beslaat ongeveer 200.000 vierkante meter en we kunnen en willen dit uitbreiden dankzij een aangrenzend gebied van 42.000 vierkante meter dat reeds in ons bezit was. Het lastige is dat deze twee gebieden worden gescheiden door een spoorlijn. We zijn van plan om deze stukken land met elkaar te verbinden door middel van een soort ophaalbrug met metalen platen die een zeer lage helling mogelijk maken. Op deze manier wordt er geen overlast veroorzaakt bij het overladen van pallets met trolleys of vorkheftrucks."


De groothandelsmarkt op archieffoto

Binnenkort zal worden gestart met de bouw van nieuwe logistieke platforms, de vernieuwing van de in- en uitgangen en de realisatie van moderne en nieuwe infrastructuren voor de interne diensten van gebruikers.


Francesco Cera

Er komt ook een nieuw en efficiënter informatiesysteem voor het beheer van de toegang en de seismische veiligheid. In het uitbreidingsgebied is minimaal 20.000 vierkante meter bestemd voor extra logistieke platforms, parkeerplaatsen, groengebieden en stedelijk meubilair met de aanwezigheid van bassins die regenwater opvangen.


Maap zal de komende jaren groener en milieuvriendelijker worden

In de afgelopen maanden heeft webgigant Amazon contact opgenomen met Maap (afkorting van de groenten- en fruitmarkt in Padua) over een eventuele samenwerking. "Ik denk dat we ons ervan bewust moeten zijn dat de tijden veranderen. Veertig jaar geleden kregen we te maken met merken en ketens die hun waar via onze markt wilden verkopen. In de meeste gevallen werden ze afgekeurd. En dat is niet altijd goed afgelopen. We moeten niet dezelfde fout maken met verkoop via internet. Amazon heeft contact met ons opgenomen omdat we in het noordoosten een goed georganiseerd platform vertegenwoordigen en een eventuele samenwerking zou voor beide partijen voordelen opleveren. Onze interesse is gewekt en het zou nieuwe mogelijkheden bieden."

Als het web een potentiële markt vertegenwoordigd dan zou het Verre Oosten al een concrete mogelijkheid zijn. In november was namelijk een deel van de medewerkers aanwezig bij de Mac Fruit Attraction in Sjanghai en daar zijn de eerste contacten met Chinese importeurs al gelegd.

Maap is een dynamisch bedrijf waar jaarlijks meer ongeveer 450 miljoen euro in omgaat en dat werk biedt aan meer dan 1500 mensen.

Contact:
MAAP – Mercato AgroAlimentare Padova
Corso Stati Uniti, 50
35127 Padova (PD) - Italy
Tel.: (+39) 049 869 2111
Fax: (+39) 049 870 3014
Email: f.cera@maap.it
Web: www.maap.it

Publicatiedatum: 2-2-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Kraaijeveld-collega's lopen Omloop van Goeree Overflakkee
20-8-2018 Gebr. Peters Fruithandel Ingen maakt sorteerstation energieneutraal
20-8-2018 „Nederlandse Natura-trostomaten zijn hardloper"
20-8-2018 Dole Fruit Bowls campagne focust op familietradities
20-8-2018 Franse producten winnen aan populariteit in Zwitserland
17-8-2018 Omzetgroei Maersk vertaalt zich niet in hogere winst
17-8-2018 "Via onze boxen kunnen bedrijven producten lanceren”
16-8-2018 Italië: 150 miljoen euro in beslag genomen van AGF-maffia
15-8-2018 Overaanbod dwingt Macedonische exporteur tot het 'dumpen' van producten op Europese markt
15-8-2018 Eerste aardbeienplant geplant in nieuwe aardbeienkas Zuilichem
14-8-2018 "Alles wat luxer is, verkoopt in eerste instantie het best in België"
13-8-2018 “Aardbeien hebben te kampen met kwaliteitsproblemen”
13-8-2018 Siem Shipping noteert 4,9 mln dollar winst in H1 2018
13-8-2018 Aardbeienmarkt genekt door de warmte
13-8-2018 Lipman Family Farms kondigt samenwerking aan met NatureSweet
10-8-2018 BayWa schrijft groene cijfers, maar niet dankzij Duitse appelen
10-8-2018 Hapag-Lloyd verscheept meer en noteert positief resultaat H1
10-8-2018 Ready to Eat wordt broeksponsor van FC Utrecht
9-8-2018 "Direct met de leveranciers naar de klant"
9-8-2018 Kasaardbeienteelt Ontario breidt uit