Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




BelOrta viert 5-jarig jubileum

Tholen - In 2013 fuseerden de Mechelse Veilingen en Co÷bra tot BelOrta. Een jaar later voegde ook Veiling Borgloon zich bij de co÷peratie. BelOrta is nu vertegenwoordigd in de voornaamste tuinbouwregio's van het land en kan een "one stop shop" aan groenten en fruit aan haar klanten aanbieden. Tijdens de Fruit Logistica vierde het bedrijf het 5-jarig jubileum met haar telers, klanten en relaties. Met als mystery guest de kersverse Miss BelgiŰ: Angeline Flor Pua.


Nicolaas Stevens (Better3fruit) en Sofie Lambrecht maken een selfie met Miss Belgium


Klik hier voor de fotoreportage
"Sinds de fusie zijn we blijven groeien. Onze leden blijven groeien en telers besloten zich bij ons aan te sluiten, hoewel we geen wervingscampagnes gevoerd hebben. BelOrta is veruit de grootste in BelgiŰ en ÚÚn van de grotere in Europa, maar dat is nooit een doel op zich geweest. Het doel is om goed te zijn voor de leden. We staan open voor nieuwe leden, maar niet iedereen kan zich bij BelOrta aansluiten. Vanuit de schaal van BelOrta hebben we een sectorverantwoordelijkheid, die we proberen op ons te nemen", zo vertelde directeur Filip Fontaine al in het Vakblad Primeur eerder dit jaar.


Drukte op receptie

Veiling is een evidentie
Over de noodzaak van de veiling is de directeur eveneens helder: "De veiling is een evidentie, zoiets als gezondheid. Als het er niet meer is, is het schier onmogelijk om het terug te krijgen en zal het gemist worden. Het is cruciaal dat de co÷peratie bestaat. Ook voor de grote telers. Die toegevoegde waarde is niet per se de prijs, maar ook op terreinen als logistiek of ICT. Als wij als co÷peraties ICT al een lastig onderwerp vinden, dan is dat voor telers nog meer het geval. Individuele telers kijken vaak naar de korte termijn en dat is nodig, maar de lange termijn is ook belangrijk."


Peren voor de Aziatische markt

Wall of innovations
Tijdens de Fruit Logistica presenteerde BelOrta de inmiddels beroemde Wall of innovations in de stand. Van gekleurde bloemkoolroosjes, tot een kinderappellijn in samenwerking met Disney, een voetballijn voor snacktomaatjes in 250 en 500 grams verpakking.


Bio-witlof

Een andere innovatie is de Red Inside lijn, een productlijn waarbij, zoals de naam al zegt, producten met rood vruchtvlees worden aangeboden. Voorbeeld is de Ruby Red pruimtomaat die voorzien is van een cliplabel om de herkenbaarheid te vergroten. Een andere  innovatie is de Spring Mix. Met deze pakketten geselecteerde groenten wil BelOrta de consument inspiratie laten opdoen voor het koken en extra beleving creŰren.


Geschilde schorseneren

Klik hier voor de fotoreportage

Publicatiedatum: 13-2-2018
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 AGF TrendcafÚ brengt bezoek aan Brussel
21-2-2018 Pastinaak-stamppot wint de Stamppotbokaal
20-2-2018 Ecuador organiseert belangrijk bananenevenement
20-2-2018 Al 100 deelnemers voor eerste editie Tropical Fruit Congress
16-2-2018 Innovatieve verkoopideeŰn voor groenten en fruit
14-2-2018 Een goede start voor je spruit begint bij de wortel
13-2-2018 5 april kick off verkoopseizoen asperges
13-2-2018 Inspiratiesessie platform online sales activiteiten
12-2-2018 Fotoreportages Fruit Logistica 2018
7-2-2018 Perendag: 28 juni 2018
7-2-2018 Nieuwe weeg- en verpakkingsmachine
6-2-2018 Nederlandse en Belgische standhouders Fruit Logistica 2018
6-2-2018 Zuidkoop met 106 medewerkers en 38 trailers naar Berlijn
5-2-2018 Tuinbouw Zimbabwe krijgt nieuwe vakbeurs
2-2-2018 Programma AGF TrendcafÚ 2018 bekend
1-2-2018 Hotelkamer beschikbaar in Berlijn volgende week
1-2-2018 Volgende week sneeuw, kies voor een makkelijke reis naar de Fruit Logistica
31-1-2018 Has Food Experience trekt ruim 1500 bezoekers
31-1-2018 Belgische exporteurs mikken op Dubai
30-1-2018 Polymer Logistics presenteert innovatieve merchandisingproducten