Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Nieuwe kade voor verdere groei Stena Line
Vandaag is officieel de vernieuwde Stena Line Terminal in de Europoort in gebruik genomen. Naast een upgrade van de bestaande ligplaats is de terminal uitgebreid met een tweede ligplaats voor de afhandeling van roll-on-roll-offschepen. Met de uitbreiding is Stena Line voorbereid op de verwachte verdere stijging van de vrachtvolumes tussen Rotterdam en het Verenigd Koninkrijk zo meldt de haven van Rotterdam op haar website.
In totaal beslaat de vernieuwde kade met twee ligplaatsen 212 meter. "Wij zijn erg gelukkig met de nieuwe kade en de verdubbeling van de ligplaatsen", aldus Annika Hult, trade director van Stena Line Noordzee. "Wij geloven in de toekomst van Europoort als een sterke vrachthub op de Noordzee. De afgelopen jaren is het aantal afvaarten gestegen. Bovendien is de scheepscapaciteit vergroot, afgelopen januari nog toen we drie van de vier 'Europoort-schepen' door grotere vervangen hebben. De tweede ligplaats stelt ons in staat om verder in te spelen op de steeds toenemende vraag op onze routes naar Harwich en Killingholme. Ook de aanpassingen aan het terrein bieden ruimte voor verdere groei."
RoRo-hub
"Met de nieuwe kade in de Beneluxhaven zetten we wederom een stap in de versterking van Europoort als RoRo-hub", licht Ronald Paul, COO Havenbedrijf Rotterdam, toe. "We streven ernaar om verdere groei van dit segment mogelijk te maken. Afgelopen jaar groeide de roll-on-roll-offsector in Rotterdam al met 6,2 procent door het gebruik van grotere schepen, een uitbreiding van het aantal diensten en een groei bij bestaande diensten."
Paul dankt bouwer Ballast Nedam voor de strakke planning en tijdige oplevering. "En dat terwijl de terminaloperaties aan land- en waterzijde gewoon doorgingen. Een knappe prestatie die dankzij goede onderlinge afstemming met alle partijen tot stand is gekomen."