Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Vrolijke Versbox Jan Linders stimuleert kinderen om AGF te kopen

Geen Happy Meal maar een Vrolijke Versbox waarbij kinderen zelf fruit kunnen kopen en daarbij een leuke verrassing krijgen. Zo staat er op de AGF afdeling ook een iconische tractor waar kinderen spelenderwijs kennismaken met vers. Op deze manier wil Jan Linders kinderen helpen bij het kiezen voor gezonde voeding. Ook worden er onder de noemer Zin in Gezond verspreid in de winkel tips gegeven voor gezonde recepten of gezondere alternatieven. Chantal de Rijk: "Dit initiatief past bij onze inspanningen om vanuit onze MVO gedachte de consument én kinderen te helpen bij gezonde voeding. De tractor en de Vrolijke Versbox komen voort uit onze samenwerking met Kokkerelli, The Kids University for Cooking. Gezamenlijk spannen we ons in voor een gezonder voedingspatroon van kinderen."


De tractor en de presentatie van de Vrolijke Versbox

Vernieuwde huisstijl
De tractor en de Vrolijke Versbox maken deel uit van Jan Linders' vernieuwde huisstijl die invulling geeft aan waar Jan Linders voor staat: regionaal, focus op vers en klantgericht. De introductie van de nieuwe huisstijl vond niet toevallig in Gennep plaats. Gennep is de plek waar 55 jaar geleden de supermarktketen, met inmiddels 60 supermarkten, ontstond. De supermarkt is volledig ingericht volgens de nieuwste formule van de supermarktketen uit het zuiden, waarbij een centrale rol is weggelegd voor de versafdelingen en de consument nog meer winkelgemak ervaart. Middels de nieuwe instore signing en gevelsigning wordt nog meer invulling gegeven aan waar Jan Linders voor staat: regionaal, focus op vers en klantgericht. 



Inspireren en winkelgemak
Met het nieuwe signing concept wordt de nieuwe formule die sinds eind 2015 wordt uitgerold verder doorontwikkeld. Chantal de Rijk, directeur commercie, marketing & formule bij Jan Linders: "In de dynamische markt waarin we ons begeven, is het noodzakelijk te blijven meebewegen en ons te blijven ontwikkelen. Dat betekent ook dat wat wij onze 'nieuwste formule' noemen continu aanscherpen. Het afgelopen jaar hebben we hierin grote stappen gezet waarvan de nieuwe signing die we vandaag introduceren een belangrijke vervolgstap is." 
Met de nieuwe signing geeft Jan Linders lading aan de pay-off Het Voordeel van het Zuiden. Dit vertaalt zich in een 'joie de vivre'-gevoel met focus op verbondenheid met de regio en de goede balans tussen product, prijs en actie. Het concept is, in samenwerking met het bureau Claessens Erdmann, ontworpen met een frisse, eigentijdse uitstraling. Chantal de Rijk vervolgt: "In het nieuwe signing-concept ligt de focus op het enerzijds inspireren van de klant in het samenstellen van zijn maaltijd en anderzijds op het bieden van meer winkelgemak. Hoewel we in het concept nog meer podium geven aan onze versafdelingen willen we de klant ook in de andere werelden meer inspireren. Zo zijn er 'Kundes', zoals een Olijfoliekunde, die de consument helpen bij het kiezen van het meest geschikte product.  



Deli-eiland
Supermarktmanager Jacco Dijkema: 'Niet alleen straalt de supermarkt het gevoel van het zuiden uit, dit komt ook terug in de producten, die waar mogelijk uit eigen streek komen. Dit gevoel wordt misschien wel het sterkst ervaren bij De Keuken van Jan Linders, het deli-eiland in het hart van onze winkel. Hier zijn vers belegde broodjes, salades, sushi, maaltijden en pizza's verkrijgbaar. Niet voor niets is Jan Linders recent opnieuw door GfK uitgeroepen tot de beste supermarkt van Nederland in alle versproducten." 



De heropening in Gennep is onderdeel van de strategie van Jan Linders, waarbij sinds 2015 een nieuwe formule wordt uitgerold over het winkelbestand. Inmiddels zijn ruim 20 supermarkten vernieuwd. De introductie van het nieuwe signing concept is het startsein van een gefaseerde implementatie van Jan Linders' nieuwe huisstijl. Naast de signing wordt dit voorjaar bijvoorbeeld ook de weekfolder en het online landschap volledig vernieuwd. 









Publicatiedatum: 23-2-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emté verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize