Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse 'dieselverboden': weinig gevolgen voor Nederlandse transporteurs

Nederlandse transporteurs lijken weinig tot geen gevolgen te ondervinden van mogelijke verboden om met oudere dieselauto's Duitse binnensteden binnen te rijden.
 
Nederlandse transporteurs vaak al Euro 6
Voor Nederlandse transporteurs die veel naar Duitsland rijden, lijken de gevolgen minimaal te zijn, zo legt TLN ook uit in het Reformatorisch Dagblad. Ten eerste komen Nederlandse transporteurs die naar Duitsland rijden meestal niet in de binnensteden. Zij moeten juist vaak bij distributiecentra op industrieterreinen zijn. Daarbij lijken Euro6-vrachtauto's niet onder de verboden te vallen. Een groot deel van de Nederlandse vrachtauto's is Euro 6, met name de vrachtauto's die internationaal transport doen. Voor hen zou dat verbod dus niet gelden.
 
Gisteren bepaalde de hoogste Duitse bestuursrechter dat steden zulke rijverboden mogen invoeren​. Steden die dat niet willen, kunnen tot zo'n maatregel worden gedwongen. Deze rijverboden worden naar alle waarschijnlijkheid stapsgewijs ingevoerd. Stuttgart, een van de steden waar dit speelt, mag pas vanaf september 2019 Euro 5-dieselauto's weren. Oudere modellen mogen al eerder worden geweerd, maar ook stapsgewijs.
Publicatiedatum: