Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
AGF-trends 2018:

Tomaten populairste groente, banaan meest geliefde fruit

Roamler heeft onderzoek gedaan naar de groenten- en fruittrends 2018. Wat blijkt: niet bij nieuwjaar, maar in de lente blijken de meeste consumenten het voornemen te hebben meer groenten en fruit te consumeren. Veertig procent van de ondervraagden koopt zijn groenten en fruit om de dag, 47% koopt één keer per week.



De voorkeur om groenten en fruit bij de supermarkten te kopen, is het sterkste in in het Verenigd Koninkrijk (88%), Nederland (84%) en België (82%). In Italië en Spanje is de voorkeur voor de lokale markten groter. De discounters komen op de laatste plaats, met uitzondering van Duitsland, waar 26% een discounter prefereert..



Promoties beïnvloeden de keuzes van 70% van de consumenten



Zo'n 87% van de respondenten gebruikt groenten voor het diner, 69% bij de lunch, en slechts 5% bij het ontbijt.



De populairste groenten zijn tomaten, aardappelen, wortelen, champignons en paprika's. Tomaten staan in heel Europa aan top van de lijst.



Voor 67% van de Europeanen vormt een goed stuk fruit de ideale gezonde snack. De meeste Italianen vullen hun lunch en diner meestal met wat fruit (respectievelijk 56% en 40%). Ongeveer 2 Europeanen op 10 doen hetzelfde voor het avondeten. 



Bananen vormen in heel Europa het meest populaire fruit (50%). Ze worden gevolgd door appelen (38%), zachtfruit (37%), meloenen (25%) en druiven (24%).



Aangedreven door een sterke populariteit in de VS en een stijgende trend van gezond eten, is de consumptie van avocado's in Europa toegenomen. De gemiddelde persoon koopt iets minder dan 1 kg per jaar. 25% van de Europeanen verklaart 1 avocado per week te kopen en te eten. Percentages zijn hoger in Frankrijk (36%) en Spanje (31%), de grootste producent van Europa.




Roamler deed dit onderzoek onder de gebruikers van de mobiele Roamler-app in heel Europa. Het onderzoek is uitgevoerd in de eerste 3 weken van 2018 in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en België. De resultaten zijn gebaseerd op gegevens verzameld van 2.780 respondenten tussen de 28 en 55 jaar oud en gelijk verdeeld tussen mannen en vrouwen.

Voor meer informatie:
Christiaan Rijnhout
Roamler
M: +31 (0) 6 4241 7720
Westerdoksdijk 411
1013 AD Amsterdam
Christiaan.Rijnhout@roamler.com
www.roamler.com
Publicatiedatum: