Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




AGF-trends 2018:

Tomaten populairste groente, banaan meest geliefde fruit

Roamler heeft onderzoek gedaan naar de groenten- en fruittrends 2018. Wat blijkt: niet bij nieuwjaar, maar in de lente blijken de meeste consumenten het voornemen te hebben meer groenten en fruit te consumeren. Veertig procent van de ondervraagden koopt zijn groenten en fruit om de dag, 47% koopt ťťn keer per week.



De voorkeur om groenten en fruit bij de supermarkten te kopen, is het sterkste in in het Verenigd Koninkrijk (88%), Nederland (84%) en BelgiŽ (82%). In ItaliŽ en Spanje is de voorkeur voor de lokale markten groter. De discounters komen op de laatste plaats, met uitzondering van Duitsland, waar 26% een discounter prefereert..



Promoties beÔnvloeden de keuzes van 70% van de consumenten



Zo'n 87% van de respondenten gebruikt groenten voor het diner, 69% bij de lunch, en slechts 5% bij het ontbijt.



De populairste groenten zijn tomaten, aardappelen, wortelen, champignons en paprika's. Tomaten staan in heel Europa aan top van de lijst.



Voor 67% van de Europeanen vormt een goed stuk fruit de ideale gezonde snack. De meeste Italianen vullen hun lunch en diner meestal met wat fruit (respectievelijk 56% en 40%). Ongeveer 2 Europeanen op 10 doen hetzelfde voor het avondeten. 



Bananen vormen in heel Europa het meest populaire fruit (50%). Ze worden gevolgd door appelen (38%), zachtfruit (37%), meloenen (25%) en druiven (24%).



Aangedreven door een sterke populariteit in de VS en een stijgende trend van gezond eten, is de consumptie van avocado's in Europa toegenomen. De gemiddelde persoon koopt iets minder dan 1 kg per jaar. 25% van de Europeanen verklaart 1 avocado per week te kopen en te eten. Percentages zijn hoger in Frankrijk (36%) en Spanje (31%), de grootste producent van Europa.




Roamler deed dit onderzoek onder de gebruikers van de mobiele Roamler-app in heel Europa. Het onderzoek is uitgevoerd in de eerste 3 weken van 2018 in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, ItaliŽ, Spanje en BelgiŽ. De resultaten zijn gebaseerd op gegevens verzameld van 2.780 respondenten tussen de 28 en 55 jaar oud en gelijk verdeeld tussen mannen en vrouwen.

Voor meer informatie:
Christiaan Rijnhout
Roamler
M: +31 (0) 6 4241 7720
Westerdoksdijk 411
1013 AD Amsterdam
Christiaan.Rijnhout@roamler.com
www.roamler.com

Publicatiedatum: 21-3-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emtť verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize
13-7-2018 VK: Co-op Group heeft 40% meer leden in Wales
13-7-2018 Coop: Opnieuw forse omzetgroei in eerste helft 2018
12-7-2018 "Haricots verts zijn geen sperziebonen"
12-7-2018 Walmart gebruikt blockchain voor thuisbezorging
11-7-2018 ItaliŽ: Carrefour introduceert nieuwe winkelconcepten