Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Colruyt verbreedt AGF-assortiment voor moslimklanten

Tholen - Verschillende leefstijlen zorgen voor diverse klanten waar supermarkten op in moeten spelen. "We merken dat ons huidige aanbod de noden van de groeiende moslimgemeenschap nog niet optimaal invult", vertelt Guy Elewaut, marketingdirecteur Colruyt Laagste Prijzen. "Vaak gaat het om gezinnen met kinderen die op een prijsbewuste manier winkelen en dat is net de hoofddoelgroep van Colruyt. We willen ťlke klant zo goed mogelijk bedienen en efficiŽnt winkelen mogelijk maken voor iedereen voor de laagste prijzen." Wat betekent dat precies voor het AGF-schap?

Halal-AGFschap?
"Er bestaat geen eenduidige, wereldwijde definitie van het begrip halal", aldus Guy Elewaut. Colruyt ontwikkelde daarom in samenspraak met klanten en eigen medewerkers uit de moslimgemeenschap een eigen halal-definitie: "vegetarisch en alcoholvrij". "Uiteraard voldoen als onze groenten en fruit aan deze geformuleerde halal-definitie. Het is wel zo dat, we net als in onze andere productcategorieŽn aan moslimklanten vragen wat er nog ontbreekt in ons AGF-assortiment", vertelt Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt.

"Moslimklanten hebben over het algemeen een wat zoeter smaakpatroon, ook zouden zij van bepaalde producten graag grotere verpakkingen willen en meer producten van voor hen bekende merken willen kopen. Het blijkt dat ons AGF-assortiment al vrij goed aansluit, dus verwacht daar op korte termijn geen grote aanpassingen. De verwachting is dat we half mei, afhankelijk van het seizoen, een nieuw type gele meloen zullen introduceren om tegemoet te komen aan de zoetere smaakwensen van moslimklanten." Andere voorbeelden op de AGF-afdeling zijn afgeleide producten, zonnebloempitten en olijven waarbij Colruyt deze producten in een grotere verpakking aan gaan bieden en Bella Sara dadels, wat een voorbeeld van een merkproduct introductie is. De door moslimklanten gewenste producten komen in een 40-tal winkels te liggen, voornamelijk in stedelijke gebieden.

Publicatiedatum: 6-4-2018
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emtť verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize
13-7-2018 VK: Co-op Group heeft 40% meer leden in Wales
13-7-2018 Coop: Opnieuw forse omzetgroei in eerste helft 2018
12-7-2018 "Haricots verts zijn geen sperziebonen"
12-7-2018 Walmart gebruikt blockchain voor thuisbezorging
11-7-2018 ItaliŽ: Carrefour introduceert nieuwe winkelconcepten