Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Colruyt verbreedt AGF-assortiment voor moslimklanten

Tholen - Verschillende leefstijlen zorgen voor diverse klanten waar supermarkten op in moeten spelen. "We merken dat ons huidige aanbod de noden van de groeiende moslimgemeenschap nog niet optimaal invult", vertelt Guy Elewaut, marketingdirecteur Colruyt Laagste Prijzen. "Vaak gaat het om gezinnen met kinderen die op een prijsbewuste manier winkelen en dat is net de hoofddoelgroep van Colruyt. We willen élke klant zo goed mogelijk bedienen en efficiënt winkelen mogelijk maken voor iedereen voor de laagste prijzen." Wat betekent dat precies voor het AGF-schap?

Halal-AGFschap?
"Er bestaat geen eenduidige, wereldwijde definitie van het begrip halal", aldus Guy Elewaut. Colruyt ontwikkelde daarom in samenspraak met klanten en eigen medewerkers uit de moslimgemeenschap een eigen halal-definitie: "vegetarisch en alcoholvrij". "Uiteraard voldoen als onze groenten en fruit aan deze geformuleerde halal-definitie. Het is wel zo dat, we net als in onze andere productcategorieën aan moslimklanten vragen wat er nog ontbreekt in ons AGF-assortiment", vertelt Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt.

"Moslimklanten hebben over het algemeen een wat zoeter smaakpatroon, ook zouden zij van bepaalde producten graag grotere verpakkingen willen en meer producten van voor hen bekende merken willen kopen. Het blijkt dat ons AGF-assortiment al vrij goed aansluit, dus verwacht daar op korte termijn geen grote aanpassingen. De verwachting is dat we half mei, afhankelijk van het seizoen, een nieuw type gele meloen zullen introduceren om tegemoet te komen aan de zoetere smaakwensen van moslimklanten." Andere voorbeelden op de AGF-afdeling zijn afgeleide producten, zonnebloempitten en olijven waarbij Colruyt deze producten in een grotere verpakking aan gaan bieden en Bella Sara dadels, wat een voorbeeld van een merkproduct introductie is. De door moslimklanten gewenste producten komen in een 40-tal winkels te liggen, voornamelijk in stedelijke gebieden.

Publicatiedatum: 6-4-2018
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

24-4-2018 Walmart gaat stap zetten in India
24-4-2018 Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België
24-4-2018 Denemarken: Fakta sluit 47 vestigingen
23-4-2018 Groentengemakassortiment van Albert Heijn nader bekeken
23-4-2018 AGF Monitor week 16
23-4-2018 Edeka passeert 50 miljard grens
20-4-2018 Nieuwe app om producten te 'scouten'
20-4-2018 Spanje: 6% meer jaaromzet voor Condis
20-4-2018 Supermarkt schuldig aan val op AGF-afdeling
19-4-2018 Carrefour gaat exclusief in zee met Greenyard
19-4-2018 JD.com schroeft expansie op
19-4-2018 Spaanse supermarkten willen eerlijke concurrentie met Amazon
18-4-2018 'Young & Urban by Spar' startup-initiatief
18-4-2018 "Franse consumenten waarderen importproducten"
17-4-2018 Aldi en Lidl groeien in eerste kwartaal 2018 sneller dan de markt
17-4-2018 Minder verlies voor bedrijf achter HelloFresh
17-4-2018 Zwitserland: Coop neemt Siroop over
17-4-2018 Inkijkje in de Poolse retail- en voedselmarkt
17-4-2018 Groceries Code Adjudicator monitort correcte handelswijze supermarkten
16-4-2018 AH sterkste supermarktmerk, Lidl beste prijs/kwaliteitsverhouding en aanbiedingen