Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Temperatuur, CO2- en O2-niveau instelbaar tijdens zeetransport

Corrigeren tijdens containertransport

Het hele jaar door verplaatsen schepen geladen met verse AGF zich over onze aardbol en in sommige gevallen duurt de zeereis wel 30 dagen of langer. Importeurs, verladers en handelaren, ook wel begunstigde eigenaren genoemd, willen allemaal dat hun verse producten hun bestemming in perfecte staat bereiken om optimale houdbaarheid en kwaliteit te kunnen garanderen. "Om dit te bereiken, is het cruciaal dat de koelketen en atmosferische parameters intact blijven en dat de producten gedurende het transport nauwgezet gemonitord worden," vertelt Christian DeBlasio van Purfresh. "Bij het monitoren van droge producten wil de klant voornamelijk weten waar het product zich bevindt. Bij gekoeld transport, waar onder andere de temperatuur gecontroleerd wordt, is alleen het volgen van de locatie niet genoeg." Normale tracking en monitoring verschaffen informatie na het transport maar tegen de tijd dat het schip haar bestemming bereikt heeft, kan de kwaliteit van het product al aangetast zijn.


Route die een schip aflegt

Cloud-gebaseerd systeem
"Ons cloud-gebaseerde systeem stelt klanten in staat om hun producten 24/7 te monitoren. Eigenlijk gaat het veel verder dan monitoren alleen omdat het systeem het mogelijk maakt om corrigerende acties uit te voeren," vervolgt DeBlasio. 

Purfresh maakt monitoring van zowel climacterisch fruit, zoals avocado's en blauwe bessen, als niet-climacterisch fruit, zoals ananas en druiven, mogelijk. Avocado's moeten vervoerd worden onder gecontroleerde atmosfeer om de rijping tijdens het transport tegen te gaan. Naast de mogelijkheid om de temperatuur gedurende het transport te wijzigen, zijn voor de categorie climacterisch fruit mogelijk ook aanpassingen van de CO2- en O2-waarden noodzakelijk. 




O3-concentratie en CO2-waarden

Real-time monitoring
"Temperatuur, ventilatie, CO2- en O20-waarden kunnen bekeken en aangepast worden terwijl de producten zich op zee bevinden," legt DeBlasio uit. "Klanten van Purfresh ontvangen inloggegevens voor het cloud-gebaseerde systeem 'Intellipur'. Dit is een rolgebaseerd beveiligd inlogsysteem dat klanten in staat stelt om de locatie van hun containers op zee in te zien, welke route het schip vaart maar ook wat de temperatuur, en CO2- en O2-waarden in de container zijn. Op deze manier kan de vracht real-time gevolgd worden en kunnen zo nodig gedurende het transport correcties uitgevoerd worden. Verladers kunnen zelfs een PDF printen om aan hun afnemers te overleggen, zelfs nog voor de container gelost is.

Wanneer Purfresh of de klant merkt dat de waarden afwijken, kunnen zij op twee manieren actie ondernemen. Ten eerste kunnen ze een bericht naar de vervoerder sturen met het verzoek om de waarden aan te passen. De vervoerder informeert het schip waarna het probleem binnen vijf tot acht uur wordt opgelost. 


Intellipur met verhoogd CO2

Corrigeren op afstand
Purfresh biedt echter ook de mogelijkheid om bepaalde problemen op afstand te verhelpen. "Als we toestemming van de klant en de scheepvaartmaatschappij hebben, kunnen we de ingestelde bereik van bijvoorbeeld de temperatuur door in te loggen op Intellipur aanpassen. Ons bericht gaat van Intellipur naar een satelliet en van de satelliet naar het Purfresh toestel dat zich in de container bevindt," legt DeBlasio uit. Het duurt twee uur voor het bericht het schip bereikt en twee uur voordat er een bevestigingsbericht van de correctie terug wordt gezonden, waarmee kostbare tijd bespaard wordt. 

Via een uniek trainingsprogramma wordt klanten van Purfresh geleerd hoe ze met dit systeem kunnen werken. "We trainen eigenaren van vracht en leggen uit wat de verschillende waarschuwingen en meldingen betekenen en wanneer actie vereist is." Stoomuitval wordt ingecalculeerd bij het laden bijvoorbeeld. Wanneer dit echter te lang duurt dan zal er een alarm afgaan waarna klanten actie kunnen ondernemen. Purfresh heeft haar eigen team dat zich met deze alarmmeldingen bezighoudt. 

"Onze proactieve aanpak en de mogelijkheid om tijdens het transport aanpassingen te doen, voorkomt waardeverlies van de vracht en dit is waar we het voor doen," aldus DeBlasio. 

Voor meer informatie:
Christian DeBlasio
Purfresh
Tel: (+1) 813-546-0274
Publicatiedatum: