Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nieuwe truck met hefhoogten tot 18 meter

 De nieuwe trucks uit de K-serie van Linde Material Handling brengen palletverwerking en orderpicking in smalle gangen naar een hoger niveau – letterlijk. Dat doen ze met hefhoogten tot 18 meter, een verbeterde ergonomie, betere prestaties en meer veiligheid. Dit is niet in de laatste plaats mogelijk dankzij het innovatieve "Dynamic Reach Control", dat schommelingen van de secundaire mast op een effectieve manier compenseert.



Er is steeds meer opslagruimte nodig en de vastgoedprijzen stijgen. Dat betekent dat bedrijven uit allerlei branches geconfronteerd worden met de vraag: hoe kunnen we onze waardevolle opslagruimte optimaal benutten? In de zoektocht naar een antwoord richten logistiek specialisten de blik steeds hoger, zelfs tot boven de "magische" grens van 17 meter. Het gevolg hiervan is dat er strengere eisen worden gesteld aan magazijnapparatuur. Magazijnmedewerkers moeten er immers op kunnen vertrouwen dat de ergonomie, efficiëntie en veiligheid van hun werkplek in orde is, zeker bij het werken op grote hoogten. En dat is precies waar de nieuwe Linde-combitrucks voor zeer smalle gangen om de hoek komen kijken. De vertrouwde K-serie van Linde is nu namelijk aanzienlijk verbeterd, op een groot aantal vlakken.

De nieuwe generatie K-trucks biedt een flinke meerwaarde qua prestaties. Zo kunnen de hoofdlift voor de bestuurderscabine en de secundaire lift voor de vork tegelijkertijd omhoog en omlaag bewegen. Het voordeel daarvan is dat de bestuurder en de vorken sneller op de gewenste positie in de stelling komen, wat de productiviteit aanzienlijk verhoogt. Daarnaast kunnen de nieuwe Linde VNA-combitrucks nu werken op hoogten tot 18 meter – en dat doen ze op een nog veiligere manier. Dit komt voornamelijk door een innovatieve technologie met de naam Dynamic Reach Control (DRC). Dit is een elektrisch aandrijfsysteem met een hoge reactiesnelheid, dat schommelingen van de mast compenseert via gerichte tegenbewegingen. De bestuurder hoeft bij het picken of het verwerken van pallets niet te wachten tot de mast stopt met schommelen en kan ladingen daardoor sneller en preciezer in de stellingen leggen. Dankzij compleet nieuwe hulpstukken en dankzij Dynamic Reach Control kan de doorvoersnelheid in het magazijn met tot wel 25 procent omhoog, in vergelijking met een systeem zonder optionele sensoren voor ladingherkenning. 

Een tweede voorbeeld van de meerwaarde en de betere prestaties is de bestuurderscabine. Deze is nu 50 millimeter dieper dan bij eerdere modellen en heeft nu – naast een lagere instaphoogte – ook merkbaar meer beenruimte en bewegingsvrijheid in huis, ook voor langere bestuurders. Er is ook een groot aantal opslagcompartimenten voor persoonlijke eigendommen, en een houder voor 1,5-literflessen. De voorruit, die aan de onderkant 80 millimeter langer is geworden, geeft een beter zicht (+20 procent) op de vorken en de vracht. Dit helpt om op een effectieve manier schade aan stellingen en goederen te voorkomen. 

Een ander nieuw onderdeel in de bestuurderscabine is het digitale bedieningspaneel. Deze strak ingerichte bedieningsunit laat op een volledig grafisch display alle relevante gegevens zien, van de rijsnelheid of de hefhoogte tot informatie van belangrijke veiligheidssensoren. Ook bevat de unit twee ingebouwde handsensoren en heeft hij aan de onderzijde een grote dodemansschakelaar. De bestuurder moet deze aanraken om de truck te kunnen verplaatsen. De optionele functie "Rescue Alarm" zorgt voor extra veiligheid. Als meerdere sensoren van het apparaat registreren dat de bestuurder zich ongebruikelijk gedraagt (bijvoorbeeld door langere tijd dezelfde positie aan te houden op een grote hefhoogte), gaat er in het systeem in twee fasen een zichtbaar en hoorbaar alarm af.

Omdat geen magazijn hetzelfde is, vertrouwt Linde ook bij zijn nieuwe generatie VNA-trucks op maximale modulariteit. Zo hebben klanten de keuze tussen 64 verschillende hefmastvariaties, en tussen tien verschillende cabinebreedtes in twee verschillende versies – afhankelijk van wat ze in hun magazijn nodig hebben. Geen enkele andere fabrikant in dit segment heeft zo'n rijke variatie aan opties in huis.

Voor meer informatie:
MotracLinde

Publicatiedatum: 9-5-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

24-5-2018 Chinese groep Lingan investeert 85 miljoen in Zeebrugse Achterhaven
22-5-2018 Meer verplichtingen voor verladers in Vlaanderen
22-5-2018 Nederlandse expeditievoorwaarden gewijzigd
18-5-2018 Plannen Europese Commissie goed voor transportsector
18-5-2018 Containerrederij MSC neemt geen nieuwe opdrachten voor Iran aan
18-5-2018 "Verhoging Duitse tol maakt vervoer in Duitsland onbetaalbaar"
17-5-2018 Elektrische truck gepresenteerd
17-5-2018 Kabelbaan geeft impuls aan AGF-sector Zuidwest-China
17-5-2018 LZV zit in de lift
16-5-2018 Brussels Airlines steunt export Afrikaanse AGF
15-5-2018 Vrachtwagen wil spinazie laden maar richt ravage aan
15-5-2018 Drukke avondspits Pinksterweekend verwacht
15-5-2018 Nieuw meetsysteem moet klapband vrachtverkeer voorkomen
14-5-2018 500 kilo drugs gevonden bij logistiek bedrijf Westland
14-5-2018 Eerste Zijderoute trein aangekomen in Haven van Antwerpen
9-5-2018 16.000 euro boete door foute registratie tachograaf
9-5-2018 Werkgeversorganisaties teleurgesteld over uitspraak eendaagse nachtritten
9-5-2018 Hoe de container de wereldeconomie veranderde
8-5-2018 Rijverboden op Hemelvaartsdag
8-5-2018 Rond Hemelvaart grote drukte verwacht op de wegen