Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




VS: promotiecampagne voor Vidalia-uien van start

Shuman Produce is begonnen met de derde editie van zijn online promotiecampagne "How to Speak Southern". Deze op social media gerichte promotiecampagne loopt tot 7 juli. Het doel van de campagne is om consumenten voor te lichten over de unieke eigenschappen van Vidalia-uien. Ook worden de consumenten met zogeheten "southernisms" uitgedaagd om te laten zien hoe "Zuidelijk" ze wel niet zijn.

De campagne maakt via social media gebruik van een online quiz-platform, video's met recepten en feitjes over Vidalia-uien. Op deze manier moet de campagne ervoor zorgen dat er contact wordt gelegd met de consument en dat het uienmerk RealSweet van Shuman Produce beter bekend wordt.

"Consumenten zijn ge´nteresseerd om meer te leren over waar en hoe hun groenten en fruit worden geteeld. Het op een interactieve manier overbrengen van deze informatie speelt een sleutelrol bij deze voorlichtingscampagne," zegt John Shuman, CEO van Shuman Produce. "Vidalia-uien zijn uniek, omdat ze alleen kunnen worden geteeld in een specifieke regio in het zuid-oosten van Georgia. Ook zijn ze slechts een paar maanden per jaar beschikbaar. Deze promotiecampagne is een geweldige manier voor ons om ons verhaal te delen en om mensen enthousiast te maken voor RealSweet Vidalia-uien."

Het speerpunt van de campagne is de "Can You Speak Southern?"-quiz. Met deze quiz kunnen mensen hun kennis over de dialecten in de zuid-oostelijke staten van de VS testen. Nadat de quiz is voltooid, kunnen consumenten aanspraak maken op een wekelijkse verloting van RealSweet Vidalia-uien naast andere prijzen. Aan het eind van de campagne wordt de hoofdprijs verloot in de vorm van een Big Green Egg Grill. Gezien de campagne samenvalt met de zomermaanden, laat deze hoofdprijs de campagne goed aansluiten op het barbecue-seizoen.

"Het doel van deze campagne is om consumenten op een leuke manier meer bewust te maken van ons merk. Ook helpt de campagne ons om contact met onze consumenten te krijgen en om meer omzet te genereren met zoete Vidalia-uien," voegt Shuman toe.

De "Can You Speak Southern?"-quiz wordt gepresenteerd op een eigen website. Deze site bevat ook informatie, zoals zomerse recepten die gebruik maken van Vidalia-uien, profielen van telers die aan Shuman Produce verbonden zijn en trivia over Vidalia-uien. Ook kunnen consumenten zich via deze site inschrijven voor de RealSweet-nieuwsbrief.

De quiz en de informatie over de RealSweet Vidalia-uien zijn te vinden op www.howtospeaksouthern.realsweet.com.

Voor meer informatie:
Amanda Lott
Shuman Produce 
Tel: +1 (912) 557-4477

Publicatiedatum: 18-5-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

28-6-2018 Koningin verbiedt Meghan Markle knoflook te eten
22-6-2018 Langste knoflookstreng ter wereld: ruim 613 mtr
18-6-2018 Veel animo voor Open dag 20 jarige Waterman Onions
18-5-2018 Waterman Onions viert jubileum en nieuwe bedrijfshal met grote open dag
13-4-2018 Nieuw netwerk helpt speciale Italiaanse ui er boven op
5-4-2018 Loop niet tegen de uienlamp
19-3-2018 Japanse Okinawa sjalotten
21-2-2018 Positieve reacties na eerste seizoen traanvrije Sunions ui
13-2-2018 Stoere peuter eet ui met tranen in de ogen
14-12-2017 Landelijke Uienwedstrijd 'Mooiste Bewaarui van 2018'
14-11-2017 Bijeenkomst wereldwijde uiensector in Albacete, Spanje
22-8-2017 Uireka presteert eerste resultaten
11-8-2017 Gratis Frongo's tijdens Meerpaaldagen
14-6-2017 Uiensector toont duurzame toekomstplannen gemeente Dronten
18-5-2017 Vidalia-uien in nieuw jasje
14-4-2017 Vidalia uien viert vijfentwintigste verjaardag
30-1-2017 Op zoek naar de superui
20-1-2017 Uien snijden? In de spiraalsnijder ermee
16-1-2017 Erik Waterman op Radio 1 journaal over positie Nederlandse ui
23-8-2016 "Ui door de jaren heen ÚÚn van de best renderende gewassen"