Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Coop Italia:

"Met enkel een stempel maak je geen merk"

"In de groenten- en fruitsector volstaat het niet om een stempel op een product te drukken om een merk te lanceren. We moeten een voorbeeld nemen aan andere sectoren van voedsel waar een merk echt waarde heeft. Het mag de consument nooit teleurstellen. Het merkbeleid begint tenslotte bij het vertrouwen van de consument en dit mag niet worden beschaamd.", zegt Claudio Mazzini, verkoopmanager bij Coop Italia.

Volgens Mazzini is het vaak zo dat het vertrouwen toch wordt beschaamd. "Er is een reŽel probleem want de consument vertrouwt een groenten- of fruitmerk vaak niet, omdat hij duidelijke oscillaties waarneemt in termen van smaak. Als we producten blijven selecteren in termen van vorm, consistentie en houdbaarheid, zullen we fouten blijven maken. We moeten onszelf opnieuw verplaatsen in het licht van de goedkeuring van de eindconsument."



In deze strategie verschijnt niet alleen de keuze van nieuwe kwalitatieve parameters bij de selectie van producten, maar ook een juiste rassenkeuze. Een positieve trend wordt waargenomen in de citrussector, bij de nieuwe Tarocco-variŽteiten, die onlangs aan de productie zijn toegevoegd en nu hun waarde bevestigen. Helaas zijn er ook een aantal negatieve trends waarneembaar, met name voor het zomerfruit, tomaten en appels. "Het creŽren van waarde wordt niet bereikt door de prijzen te verhogen, maar juist de kwaliteit", zegt Mazzini.

Over MacFrut zeg Mazzini dat het een geweldig evenement is waar goede resultaten worden behaald. Echter, hij is wel van mening dat het model en de invulling van de beurs moeten worden heroverwogen als men een sprong voorwaarts wil maken

Publicatiedatum: 18-5-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emtť verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize
13-7-2018 VK: Co-op Group heeft 40% meer leden in Wales
13-7-2018 Coop: Opnieuw forse omzetgroei in eerste helft 2018
12-7-2018 "Haricots verts zijn geen sperziebonen"
12-7-2018 Walmart gebruikt blockchain voor thuisbezorging
11-7-2018 ItaliŽ: Carrefour introduceert nieuwe winkelconcepten