Coop Italia:

"Met enkel een stempel maak je geen merk"

"In de groenten- en fruitsector volstaat het niet om een stempel op een product te drukken om een merk te lanceren. We moeten een voorbeeld nemen aan andere sectoren van voedsel waar een merk echt waarde heeft. Het mag de consument nooit teleurstellen. Het merkbeleid begint tenslotte bij het vertrouwen van de consument en dit mag niet worden beschaamd.", zegt Claudio Mazzini, verkoopmanager bij Coop Italia.

Volgens Mazzini is het vaak zo dat het vertrouwen toch wordt beschaamd. "Er is een reëel probleem want de consument vertrouwt een groenten- of fruitmerk vaak niet, omdat hij duidelijke oscillaties waarneemt in termen van smaak. Als we producten blijven selecteren in termen van vorm, consistentie en houdbaarheid, zullen we fouten blijven maken. We moeten onszelf opnieuw verplaatsen in het licht van de goedkeuring van de eindconsument."



In deze strategie verschijnt niet alleen de keuze van nieuwe kwalitatieve parameters bij de selectie van producten, maar ook een juiste rassenkeuze. Een positieve trend wordt waargenomen in de citrussector, bij de nieuwe Tarocco-variëteiten, die onlangs aan de productie zijn toegevoegd en nu hun waarde bevestigen. Helaas zijn er ook een aantal negatieve trends waarneembaar, met name voor het zomerfruit, tomaten en appels. "Het creëren van waarde wordt niet bereikt door de prijzen te verhogen, maar juist de kwaliteit", zegt Mazzini.

Over MacFrut zeg Mazzini dat het een geweldig evenement is waar goede resultaten worden behaald. Echter, hij is wel van mening dat het model en de invulling van de beurs moeten worden heroverwogen als men een sprong voorwaarts wil maken

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018