Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Jumbo introduceert laserbranding op biologische groenten

Deze zomer voert Jumbo als eerste landelijke supermarktketen lasertechniek om enkele biologische producten van een natuurlijk etiket te voorzien. Het gaat om gember, flespompoen en courgette. Dankzij deze methode is het mogelijk de aanduiding 'biologisch product' te tonen zonder gebruik te maken van verpakkingsmateriaal. Jumbo bekijkt of er ook andere biologische AGF-producten in aanmerking komen voor deze wijze van natuurlijke etikettering.



Op weg naar 100 procent duurzame AGF
Voor niet-biologische groenten wil Jumbo voorloper zijn binnen PlanetProof. Ze verwacht dat het aandeel Nederlandse AGF in het schap met een PlanetProof certificering voor het einde van het jaar is gestegen tot bijna 80 procent. Met Greenpeace is afgesproken te streven dat aandeel vůůr eind 2019 te laten uitgroeien tot 100 procent.
Het PlanetProof logo is nu terug te zien op onder meer bleekselderij, Tommies snoeptomaatjes, komkommer en paprika in emmer. Binnenkort volgen ook de uien. In de toekomst zijn alle telers van Jumbo gecertificeerd en zal het logo op zoveel mogelijk producten zichtbaar zijn.



Jumbo is ook gestart met twee initiatieven om het eten van meer groenten en fruit te stimuleren: de campagne #grillenmetgroenten, in samenwerking met Natuur & Milieu en de vermelding van het percentage van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten op verpakkingen.



Met de campagne #grillenmetgroenten, een samenwerking met Natuur & Milieu, maakt Jumbo consumenten enthousiast voor grillen met groenten en fruit op de barbecue. Als het aan Jumbo ligt, wordt #grillenmetgroenten het gezonde en duurzame alternatief en daarmee dť trend van het nieuwe BBQ-seizoen. Meer informatie op www.jumbo.com/grillenmetgroenten.



Jumbo start tevens met het vermelden van het percentage van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten op verpakkingen. Zo wordt er op een verpakking van panklare groenten vermeld wat de portiegroottes zijn en dat een portie van 200 gram 80% is van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten van 250 gram per dag. Daarnaast geeft Jumbo op de verpakking ook tips over hoe je door te variŽren meer groenten kan eten.



De stappen op het gebied van AGF passen in de groeistrategie van Jumbo. Klaas de Boer, Directeur Buying & Merchandise Vers a.i. bij Jumbo: "We zijn trots op de stappen die we zetten in het aanbieden van duurzame AGF-producten. Klanten letten steeds meer op milieu en gezondheid bij de keuze van producten. En bij Jumbo vinden we het belangrijk om zuinig te zijn op de wereld om ons heen. Daarom helpen we onze klanten om op een makkelijke manier een duurzame, lekkere en gezonde keuze te maken. Daar werken we dag in dag uit aan, samen met (keten)partners".



Bron: Jumbo

Publicatiedatum: 7-6-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-6-2018 Franchise in cijfers: food groeit met 4 procent
20-6-2018 Colruyt Group presteert beter dan verwacht
20-6-2018 Frankrijk: Carrefour werkt samen met Google en Tencent
19-6-2018 Afrekenen met de app Ok
19-6-2018 Tesco heeft sterkste omzetgroei sinds zeven jaar
19-6-2018 Supers zetten meer om in vleesvervangers
19-6-2018 Google investeert 475 miljoen euro in Chinese webwinkel JD
18-6-2018 Detailresult: meer omzet maar minder winst in jubileumjaar
18-6-2018 Mogelijk lege schappen bij Jan Linders na brand
18-6-2018 Online supermarkt Wink.be stopt ermee
18-6-2018 "Betalingstermijn van langer dan 60 dagen van supermarkten is in principe niet toegestaan"
18-6-2018 Spar heeft 4% meer omzet in 2017
15-6-2018 Brits parlement onderzoekt Sainsbury's/Asda-fusie
15-6-2018 Olaf de Boer nieuwe commercieel directeur Jumbo
14-6-2018 Jumbo richt Belgische vennootschap op
14-6-2018 Carrefour werkt samen met Google
14-6-2018 Aldi en Lidl gaan appartementen bouwen
14-6-2018 Groei van biologische voeding in supermarkten zet door
14-6-2018 Zweden: ICA heeft 5,5% meer like-for-like-omzet in mei
14-6-2018 Online Food bestedingen in eerste kwartaal 2018 met 42% toegenomen