Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo introduceert laserbranding op biologische groenten

Deze zomer voert Jumbo als eerste landelijke supermarktketen lasertechniek om enkele biologische producten van een natuurlijk etiket te voorzien. Het gaat om gember, flespompoen en courgette. Dankzij deze methode is het mogelijk de aanduiding 'biologisch product' te tonen zonder gebruik te maken van verpakkingsmateriaal. Jumbo bekijkt of er ook andere biologische AGF-producten in aanmerking komen voor deze wijze van natuurlijke etikettering.
 
 

Op weg naar 100 procent duurzame AGF

Voor niet-biologische groenten wil Jumbo voorloper zijn binnen PlanetProof. Ze verwacht dat het aandeel Nederlandse AGF in het schap met een PlanetProof certificering voor het einde van het jaar is gestegen tot bijna 80 procent. Met Greenpeace is afgesproken te streven dat aandeel vóór eind 2019 te laten uitgroeien tot 100 procent.
Het PlanetProof logo is nu terug te zien op onder meer bleekselderij, Tommies snoeptomaatjes, komkommer en paprika in emmer. Binnenkort volgen ook de uien. In de toekomst zijn alle telers van Jumbo gecertificeerd en zal het logo op zoveel mogelijk producten zichtbaar zijn.
 
 
Jumbo is ook gestart met twee initiatieven om het eten van meer groenten en fruit te stimuleren: de campagne #grillenmetgroenten, in samenwerking met Natuur & Milieu en de vermelding van het percentage van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten op verpakkingen.
 
 
Met de campagne #grillenmetgroenten, een samenwerking met Natuur & Milieu, maakt Jumbo consumenten enthousiast voor grillen met groenten en fruit op de barbecue. Als het aan Jumbo ligt, wordt #grillenmetgroenten het gezonde en duurzame alternatief en daarmee dé trend van het nieuwe BBQ-seizoen. Meer informatie op www.jumbo.com/grillenmetgroenten.
 
 

Jumbo start tevens met het vermelden van het percentage van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten op verpakkingen. Zo wordt er op een verpakking van panklare groenten vermeld wat de portiegroottes zijn en dat een portie van 200 gram 80% is van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten van 250 gram per dag. Daarnaast geeft Jumbo op de verpakking ook tips over hoe je door te variëren meer groenten kan eten.

 
 
De stappen op het gebied van AGF passen in de groeistrategie van Jumbo. Klaas de Boer, Directeur Buying & Merchandise Vers a.i. bij Jumbo: "We zijn trots op de stappen die we zetten in het aanbieden van duurzame AGF-producten. Klanten letten steeds meer op milieu en gezondheid bij de keuze van producten. En bij Jumbo vinden we het belangrijk om zuinig te zijn op de wereld om ons heen. Daarom helpen we onze klanten om op een makkelijke manier een duurzame, lekkere en gezonde keuze te maken. Daar werken we dag in dag uit aan, samen met (keten)partners".
 
 
Bron: Jumbo
Publicatiedatum: