Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Taco van der Louw, FreshRecruitment:

"AGF-bedrijven zouden profijt hebben bij Fresh Produce Academy"

Tholen - De economie draait op volle toeren en versproducten hebben de wind mee. Alle reden tot optimisme, zou je zeggen. Toch laat Taco van der Louw van FreshRecruitment ook een bezorgd geluid horen. "Bedrijven zullen meer moeten gaan nadenken over nieuwe aanwas van personeel. Dat kan binnen de poel van mensen uit de sector, maar er liggen ook grote kansen om jonge mensen op te leiden of mensen uit andere sectoren aan te nemen.



En juist voor die laatste twee opties maakt de recruiter zich hard. "Natuurlijk is het mijn werk om kandidaten te plaatsen, maar het voelt niet altijd dankbaar om ze bij andere AGF-bedrijven 'weg te plukken'. Er zijn zoveel hooggekwalificeerde mensen buiten de sector beschikbaar, maar sommige AGF-bedrijven nemen niet eens de moeite om er naar te kijken. Ongelofelijk, want juist door de professionaliseringsslag die gaande is, veelal gedreven door retailklanten, is er soms een ander type kandidaat nodig is. Nu wordt als een vacature niet goed ingevuld wordt vaak intern iemand aangesteld, die niet altijd het benodigde niveau heeft voor de gevraagde functie. Ik krijg zeer geregeld kandidaten van buiten de sector die graag in de AGF willen werken. De sector is zeer "hot" om in te werken. Hier gebeurt het!"

Daarnaast pleit Taco voor verjonging in de sector. "In onze handel zijn tal van mensen van 50 of 60 jaar actief, die een leven in de sector erop hebben zitten, maar veel te weinig delen ze deze kennis met de jonge generatie. Het lijkt soms wel of men ze als een bedreiging zien. En dat is jammer, want ze kunnen zoveel kennis overdragen. Ik loop al langer rond met het idee van een soort 'Fresh Produce Academy' waarbij jonge mensen bij bedrijven meelopen en een brede opleiding krijgen van ervaren krachten en daar leren over kwaliteit, logistiek en supply chain management. Natuurlijk is elk seizoen anders, maar juist daarover kunnen de oudere werknemers hun ervaringen delen. Een dergelijk instituut lijkt me in het belang van de hele sector."

"Ik ben ervan overtuigd dat de krapte op de arbeidsmarkt nog wel even doorzet. De sector zit in een mooie flow en alle seinen staan op groen. We hebben fantastische functies te bieden, zeker als je van de nodige dynamiek houdt. Met name in kwaliteits- en inkoopfuncties zijn er enorm veel vacatures. Het zou in het belang van de sector zijn als bedrijven vers bloed en ook mensen van buiten de sector meer een kans geven. Ik hoor het graag als mensen over dergelijke ideeën willen brainstormen."

Voor meer informatie:
Taco van der Louw
FreshRecruitment
Mob: 06-53526246
taco@freshrecruitment.com
www.freshrecruitment.com

Publicatiedatum: 13-6-2018
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Kraaijeveld-collega's lopen Omloop van Goeree Overflakkee
20-8-2018 Gebr. Peters Fruithandel Ingen maakt sorteerstation energieneutraal
20-8-2018 „Nederlandse Natura-trostomaten zijn hardloper"
20-8-2018 Dole Fruit Bowls campagne focust op familietradities
20-8-2018 Franse producten winnen aan populariteit in Zwitserland
17-8-2018 Omzetgroei Maersk vertaalt zich niet in hogere winst
17-8-2018 "Via onze boxen kunnen bedrijven producten lanceren”
16-8-2018 Italië: 150 miljoen euro in beslag genomen van AGF-maffia
15-8-2018 Overaanbod dwingt Macedonische exporteur tot het 'dumpen' van producten op Europese markt
15-8-2018 Eerste aardbeienplant geplant in nieuwe aardbeienkas Zuilichem
14-8-2018 "Alles wat luxer is, verkoopt in eerste instantie het best in België"
13-8-2018 “Aardbeien hebben te kampen met kwaliteitsproblemen”
13-8-2018 Siem Shipping noteert 4,9 mln dollar winst in H1 2018
13-8-2018 Aardbeienmarkt genekt door de warmte
13-8-2018 Lipman Family Farms kondigt samenwerking aan met NatureSweet
10-8-2018 BayWa schrijft groene cijfers, maar niet dankzij Duitse appelen
10-8-2018 Hapag-Lloyd verscheept meer en noteert positief resultaat H1
10-8-2018 Ready to Eat wordt broeksponsor van FC Utrecht
9-8-2018 "Direct met de leveranciers naar de klant"
9-8-2018 Kasaardbeienteelt Ontario breidt uit