Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Aldi Süd ontvangt German Brand Award voor 'Krumme Dinger'

Aldi Süd heeft dit jaar maar liefst vijf onderscheidingen gekregen tijdens de German Brand Awards. De hoogste onderscheiding 'goud' kreeg het bedrijf voor het Aldi bistro pop-up concept en voor het merk Aldi Süd. De drie andere onderscheidingen kreeg de discounter in de categorie 'winnaars' voor het totaalconcept 'Meine Weinwelt' (mijn wijnwereld), de actie 'Krumme Dinger' (kromme dingen) en de employer branding-campagne 'IT-Jobs ohne Bugs' (IT-banen zonder bugs). Bij de uitreiking van de German Brand Awards in Berlijn waren 600 genodigde gasten aanwezig.


Van links naar rechts: Ina Schmidt (marketingmanager Aldi Süd), Nevenka Veltrup (HR marketingmanager Aldi Süd) en Anna Cop (marketingmanager Aldi Süd)

Twee keer goud voor Aldi bistro en het merk Aldi Süd
Eén gouden German Brand Award ontving de discounter voor het merk Aldi Süd in de categorie 'Industry Excellence in Branding – Trade, Retail & e-Commerce'. De tweede gouden onderscheiding kreeg men voor het Aldi Bistro pop-up concept. Daarmee prijst de jury de totale merkbeleving met emotionele meerwaarde die in het afgelopen jaar voor de klanten gecreëerd werd met het Aldi bistro concept.



Een winner-award kreeg Aldi Süd voor de actie 'Krumme Dinger'. Sinds midden vorig jaar biedt het bedrijf namelijk groenten en fruit met kleine schoonheidsfoutjes aan, waarmee een teken gezet wordt tegen levensmiddelverspilling. Een derde winner-award waardeert de activiteiten van Aldi Süd rondom 'Meine Weinwelt'. Met informatie over druivenrassen en het wijnassortiment verschaft Aldi Süd digitaal een merkbeleving op het onlineportaal meine-weinwelt.de. De wijn pop-up store nodigde de klanten in 2017 bovendien uit voor een kosteloze wijnproeverij, en maakte de bezoekers daarmee bekend met het omvangrijke wijnassortiment. 

"We zijn bijzonder trots op de onderscheidingen. Ook al waarderen de prijzen verschillende deelgebieden binnen Aldi Süd, ze hebben één ding gemeenschappelijk: ze staan allemaal voor een modern Aldi Süd, een bedrijf dat op verschillende manieren de klanten benadert", zegt Kirsten Geß, communicatieleider bij Aldi Süd .

De German Brand Award wordt sinds 2016 vergeven. Met de award onderscheiden de 'Rat für Formgebung' en het 'German Brand Institute' succesvolle merken, consequente merkintroducties en duurzame merkcommunicatie.

Publicatiedatum: 29-6-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 Emté verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize