Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




PLUS overtreft marktgroei in eerste halfjaar

Supermarkt Plus overtreft wederom fors de marktgroei in het eerste halfjaar van 2018. Plus realiseerde met een consumentenomzet van ruim 1,2 miljard een omzetgroei van 4,3% in de eerste 26 weken van 2018. De markt daarentegen groeide met 2,7% (Nielsen). Het marktaandeel steeg van 6,33% over de eerste 25 weken van 2017 naar 6,41% in de eerste 25 weken van 2018.

Steeds meer winkels Briljant 2.0
De Briljant 2.0 formule, waar eind 2016 de eerst winkel van opende, is inmiddels bewezen succesvol. Na vijf winkels eind 2017 zijn er in de eerste helft van 2018 nog zes winkels bijgekomen. Winkels die stuk voor stuk een flinke omzetstijging laten zien. Niet alleen de omzet overtreft de verwachtingen, ook stijgt de klantwaardering nadat een winkel is omgebouwd. Voor de tweede helft van 2018 staan dan ook meer verbouwingen op het programma.

Stijging online omzetaandeel

De online activiteiten maken de eerste helft van 2018 een sterke ontwikkeling door. Dit heeft geresulteerd in een stijging van het online omzetaandeel, dat dit jaar zo'n 2,5% bedraagt. Ruim 200 winkels hebben ophaalpunten en 225 supermarkten bieden Plus Express aan, waarbij de boodschappen twee uur na de bestelling thuisbezorgd worden. Sinds kort is het mogelijk om bij alle PLUS supermarkten digitaal te sparen. Een primeur in Nederland. Zo is er nooit meer gedoe met losse zegeltjes en heeft de consument op een mobiel device altijd de spaarkaart bij de hand. Twee grote voordelen van digitaal sparen.

Vierde jaar op rij Meest Verantwoorde Supermarkt

Voor het vierde jaar op rij is Plus uitgeroepen tot Meest Verantwoorde Supermarkt door onderzoeksbureau GfK. Ook in de eerste helft van 2018 is er weer grote vooruitgang geboekt op dit gebied. Zo is de AGF afdeling in alle winkels vernieuwd met onder andere een prominentere rol voor Biologisch, is aangekondigd ongezonde kinderproducten niet meer op kinderoog hoogte te plaatsen, zijn de 330 ml blikjes frisdrank vervangen door exemplaren van 250 ml en is een duurzaam verpakkingsbeleid opgesteld. Een eerste stap daarin is het stoppen met het gebruik van zwart kunststof, omdat dit moeilijk te recyclen is.

Prijzenkast fors voller
Naast de beker voor Meest Verantwoorde Supermarkt mag Plus nog een aantal prijzen toevoegen aan haar prijzenkast. Zo is Plus wederom uitgeroepen tot Beste Wijnsupermarkt en mag sinds kort de titel van Klantvriendelijkste Supermarkt gevoerd worden. Plus Ton Henst uit Best is daarnaast recent door de Supermarkt van het Jaar verkiezing uitgeroepen tot Beste Supermarkt van Nederland.

Bron: Plus


Publicatiedatum: 3-7-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Ocado gebruikt nieuwe robottechnologie
20-7-2018 Sluipt de gele olifant weg bij de blauwe reus?
20-7-2018 PLUS wil af van plastic
20-7-2018 AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers
20-7-2018 Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit
19-7-2018 Carrefour promoot lokaal aanbod
19-7-2018 EmtÚ verdubbelt winst tot vier miljoen
19-7-2018 Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar
18-7-2018 Discounters in opmars in Europa
18-7-2018 Volumeverkoop bij Tangermarkt
17-7-2018 Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa
17-7-2018 Franse waakhond neemt supers onder de loep
17-7-2018 Jumbo opent nieuwe Foodmarkt in Groningen
17-7-2018 Kaufland ondersteunt Slowaakse telers
16-7-2018 Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly
16-7-2018 Aldi publiceert internationaal klimaatbeleid
16-7-2018 Duitse vakbond roept op tot staking bij Metro
16-7-2018 AGF Monitor week 28
16-7-2018 Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid
13-7-2018 Gekke aardbeien bij Delhaize