Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: Lidl en Aldi blijven terrein winnen op Big Four

De verkoop in Britse supermarkten is de laatste 12 weken tot 17 juni met 2,1% gestegen ten opzichte van met dezelfde periode in 2017, meldt Kantar Worldpanel. Na een paar lastige jaren, stijgt de totale supermarktomzet sinds juni 2016 onafgebroken.
 
De snelstgroeiende supermarkt in het VK is op dit moment de online supermarkt Ocado, die de laatste 12 weken een omzetgroei van 10,1% realiseerde. De prijsvechters Lidl en Aldi blijven terrein winnen op de Big Four (Tesco, Sainsbury's, Asda en Morrisons). Het marktaandeel van Aldi steeg naar 7,4% en Lidl groeide naar 5,4%, terwijl de grote vier supermarkten allemaal marktaandeel inleverden.
 
 
Ondertussen zitten de grote supermarkten niet stil. Asda en Sainsbury's kondigden vorige maand een fusie aan. Op dit moment doet de Competition and Markets Authority (CMA) nog onderzoek naar de fusie. Tesco en het Franse Carrefour kondigden deze week een samenwerking aan op de inkoop van producten en hopen daarmee een kostenbesparing te realiseren.
 
Bron: Agroberichten Buitenland
 
Publicatiedatum: