Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dertig billboards vertellen het verhaal van telers

'Hier groeit jouw wortelsoep' staat op een groot billboard in de Noordoostpolder met daarop teler Alex Tuinenga. Agrifirm-lid Tuinenga is een van de ruim 15 akkerbouwers die het gezicht zijn van de campagne 'Mijn akker, jouw voedingsbodem'. "Door mee te doen wil ik het positieve verhaal van de sector uitdragen", stelt Tuinenga.

Juiste feiten
Met de onthulling van een billboard en een boerenbrunch met telers en burgers is op 27 juni de campagne gelanceerd. Tuinenga was een van de aanwezigen bij de boerenbrunch. "Het debat over teelt moet op basis van de juiste feiten gevoerd worden. Ik laat daarom graag zien wat er komt kijken bij het produceren van voedsel. Door mee te doen wil ik het positieve verhaal van de sector uitdragen. De Nederlandse landbouw is een van de meest innovatieve in de wereld. Met dit soort initiatieven laten we dat zien aan de burger."

Teler en burger
Op dertig billboards langs de A4 en A9 in de Haarlemmermeer en A6 in Flevoland laten de akkerbouwers trots zien welke producten ze op hun bedrijf verbouwen. Agrifirm ondersteunt dit initiatief van de Brancheorganisatie Akkerbouw. Tuinenga: "Vroeger had bijna iedereen wel een boer in de familie. Nu staan boer en burger letterlijk en figuurlijk steeds verder van elkaar af. Als coƶperatie met vele duizenden leden is het goed dat Agrifirm bijdraagt aan het verbinden van mensen in de stad met de akkerbouwers. Een positief en eerlijk verhaal draagt bij aan meer begrip voor de teler. "

Mijn akker, jouw voedingsbodem
De campagne is een initiatief van de Brancheorganisatie Akkerbouw en mogelijk gemaakt door Agrifirm, Avebe, Cosun, CZAV, Interpolis, Van Iperen, NAJK, LTO Nederland, NAV, NAO en VAVI. Via #jouwvoedingsbodem is de campagne op Facebook, LinkedIn en Instagram te volgen. De billboards blijven tot 11 juli langs de wegen staan. Op de campagnewebsite staan portretten van alle deelnemende telers, waaronder van Alex Tuinenga.


Bron: Agrifirm
Publicatiedatum: