Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
27 september - Warschau, Polen:

Poolse AGF-beurs Fresh Market 2018 groeit dit jaar

De 11e meeting tussen inkopers van retailketens uit Centraal en Oost-Europa en leveranciers van groenten, fruit en bloemen zal op 27 september 2018 plaatsvinden in Ożarów Mazowiecki, vlak bij Warschau. De formule van deze Fresh Market maakt het voor vertegenwoordigers van de sector mogelijk om veel face-to-face meetings met verschillende mensen op dezelfde dag en dezelfde plaats te hebben. 



Het voornaamste doel van de conferentie is om samenwerking op de lange termijn te bewerkstelligen tussen vertegenwoordigers van retailketens en groothandelaren.

Tegelijkertijd kunnen de deelnemers zich vergewissen van de situatie op de groenten-, fruit- en bloemenmarkt. Dit is vooral van belang daar Oekraïne, Rusland, Servië en Polen onder de grootste importeurs van citrus op de wereld gerekend kunnen worden. Vooral in Polen is een significante toename in de import van citrus te zien, wat te wijten is aan veranderende consumptiegewoonten en - zoals overal op de wereld te zien is - aan superfoods.

Onbekende zuurkool, paksoi, okra, mangosteen en ongebruikelijke rassen zoals lila wortelen, zoete aardappelen, mini-bananen en biologische producten verdwijnen uit de schappen. Volgens onderzoek wordt het meeste fruit in Polen gekocht in discounts (40%), daarna in supermarkten.

Tijdens de conferentie wordt de Fresh Market Award toegewezen aan het meest innovatieve product uit de sector. De informatie hieromtrent bereikt 300.000 mensen, meer dan 1000 bedrijven en inkopers van 40 retailketens. Het is een enorme promotie met een meetbaar effect. Dit is bewezen door succes op de Poolse markt van de Tomimaru Muchoo tomaat, Soreli kiwi's en Rijk Zwaan Palermo paprika's.

Dit jaar doen meer dan 200 leveranciers en meer dan 20 nationale en Europese retailketens aan de conferentie mee, zoals:Tesco, Auchan, Biedronka, Carrefour, Spar, Piotr i Paweł, Dino Market, Intermarche, Stokrotka, Żabka and Freshmarket, ATB and Varus (Oekraïne), Aman (Servië), Brnenka (Tsjechië) en Maxima (Litouwen).

Voor meer informatie:
Lana Stasiak
KJOW Sp z o.o.
Tel.+48 22 721 60 62
Email: lana.stasiak@kjow.pl
www.freshmarket.eu
Publicatiedatum: