Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Colruyt Group breidt toepassing van SmartWithFood-app verder uit

De app SmartWithFood, ongeveer 2 jaar geleden gelanceerd door Colruyt Group om klanten te helpen om op transparante manier informatie te verkrijgen over voedingsmiddelen, bevat vanaf nu ook informatie over de 14 wettelijke allergenen. Het betreft informatie over het al dan niet aanwezig zijn van gluten, schaaldieren, ei, vis, pinda, soja, melk, noten, selderij, mosterd, sesamzaad, sulfiet, lupine en weekdieren.

De app werd ontwikkeld door de dochteronderneming SmartwithFood van Colruyt Group. Gebruikers van de app kunnen de barcode van een product scannen, en zien dan in één oogopslag of het product tegemoetkomt aan de vereisten en voorkeuren van die specifieke persoon. De gebruiker vult eenmalig het eigen voedingsprofiel in, en eventueel ook de profielen van gezinsleden of vrienden. Vervolgens kunnen gebruikers in de app aanduiden of er rekening moet gehouden worden met intoleranties of met een vegetarische, veganistische of alcoholvrije levensstijl. Er kunnen meer dan 200 extra ingrediëntenvoorkeuren of eisen ingevoerd worden.



Publicatiedatum: 20-7-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Edeka test herbruikbare verpakkingen op versafdelingen
21-8-2018 Colruyt koopt 25 hectare biologische grond aan
21-8-2018 Eerste Emté wordt omgebouwd
21-8-2018 Japanse discounter actief in Roemenië
21-8-2018 Albert Heijn start proef 'Vind mijn product'
21-8-2018 Leo Linders: nog maximaal vier jaar
21-8-2018 Duncan Hoy nieuwe CEO PLUS Retail
20-8-2018 Tesco plant discountketen
20-8-2018 Carrefour België lanceert automatische Food drive
17-8-2018 AGF monitor week 33
17-8-2018 Carrefour introduceert recycle-app
17-8-2018 Walmart pakt uit met sterkste organische groei in 10 jaar
17-8-2018 Amerikaanse supermarktketen Kroger gaat samenwerken met Alibaba
16-8-2018 "Misverstand: Gratis champignons zijn juist exclusief cadeau"
16-8-2018 Wisselende prijzen in supermarkt tijdens spitsuren worden als oneerlijk ervaren
16-8-2018 Verkoopvolume stijgt met 35% door #HeteZomerOogstactie
16-8-2018 Hofer zet in op kromme groenten
16-8-2018 Pick & Mix promoties in vers meest effectief om categoriegroei te realiseren
16-8-2018 Picnic overweegt eigen maaltijdbox
16-8-2018 Canadese drogist start met versproducten