Zorgeloos genieten, maar wel - CO2 neutraal natuurlijk!
Soil & More heeft veel ervaring met evenementen. Voorbeelden zijn Fruit Logistica, het Springtij festival, BioVak en diverse muziekevenementen. Voor bedrijven als Unilever, Dole, en Marks & Spencer brengt Soil & More ook de CO2 voetafdruk in kaart van producten en diensten. Met de Fairtrade Labelling Organisation en Rainforest Alliance zijn strategische allianties gesloten om ketens te helpen verduurzamen.
Door de inspanningen van Soil & More mag het Nederlandse Paviljoen zich ook dit jaar weer klimaatneutraal noemen. De niet te reduceren CO2 uitstoot wordt door Soil & More gecompenseerd via carbon credits afkomstig van één van haar CO2 reductie projecten. Soil & More heeft emissiereductie projecten opgezet binnen de biologische agrarische sector in onder andere Egypte, Zuid-Afrika en India. Door middel van composteren van organisch afval wordt methaan uitstoot vermeden en hoogwaardige compost geproduceerd. Met de compensatie van het paviljoen worden projecten gesteund in de agrarische sector in ontwikkelingslanden.
"We lossen twee grote problemen op: dat van het organisch afval en dat van de vruchtbaarheid van de bodem", zegt Van den Bos, mede oprichter van Soil & More. "Bovendien pakken we de CO2-uitstoot aan, want kunstmest stoot kooldioxide uit, zowel bij de productie als bij de toepassing. Wij zijn erg blij met de samenwerking met partijen als HBAG, want ze helpen ons om deze projecten te promoten en te realiseren."