Mededelingen

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Twittercampagne McDonalds als een boemerang terug in het gezicht

Het idee van hamburgerketen McDonald's was dat sociale media - en dan met name Twitter - ingezet zouden worden om de loftrompet te steken over het eten dat te krijgen is bij de restaurants. De campagne pakte tegenovergesteld uit. McDonald's lanceerde vorige week twee hashtags: #meetthefarmers en #McDStories. Via #meetthefarmers twitterden leveranciers van de keten om te laten zien hoe vers en gezond de gebruikte ingrediënten wel niet zijn. Via #McDStories werden tweets de wereld in geholpen als 'Als je iets met trots maakt, kunnen mensen dat proeven' - aardappelleverancier McDonald's #McDStories.' Voor deze tweets werd betaald, zodat ze prominent op Twitter te vinden waren.

 McDonald's hoopte dat bezoekers van de keten enthousiast zouden gaan twitteren over het bedrijf en hoe lekker ze daar gegeten hadden. Het tegenovergestelde gebeurde: 'Ik eet alleen McDonald's als ik ziek ben, omdat ik er toch al ziek van word', twitterde Parker Stafford. En: 'Deze #McDStories worden nooit oud, een beetje als een doos McDonald's kipnuggets die een week in de zon heeft gestaan.' En ook (bijvoorbeeld) dierenrechtenorganisatie PETA greep de hashtag aan om te melden wat er niet zou deugen aan McDonald's.

Twee uur duurde het geklaag en gegrap over de keten. Toen besloot McDonald's om de #McDStories-hashtag niet meer te gebruiken. Rick Wion, socialemediadirecteur van McDonald's kwam gisteren met een verklaring: 'We leren van onze ervaringen.' 

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018