vanaf februari 2012

Netto voert QR-codes voor groenten en fruit in

Smartphone eigenaren krijgen door het scannen van de QR-codes op de productverpakking toegang tot informatie over de herkomst en andere details van het desbetreffende artikel. Ter lancering worden er zes artikelen met QR-codes uitgerust: BioBio paprika's, BioBio trostomaten, witlof, Salanova sla, PremiumN cherry trostomaten en PremiumN minisweet paprika's. In de loop van het jaar zullen er nog meer artikelen volgen.

Netto heeft in december 2011 voor het eerst QR-codes ingevoerd, toen voor verse vleesartikelen van hun eigen merk Gut Ponholz. Vanwege de positieve klantenrespons wil Netto deze service continue uit blijven breiden. Nettoklanten kunnen sinds 2011 ook al QR-codes vanaf brochures scannen, waarna zij vervolgens kookvideo's kunnen bekijken, die passen bij de producten of deel kunnen nemen aan prijsspelletjes.

Met de Netto Shopping-Manager, een applicatie voor smartphones, kunnen de aanbiedingen uit de folder weergegeven worden op de smartphone. Door het scannen van de EAN-codes van de afgebeelde artikelen, worden deze automatisch aan de persoonlijke boodschappenlijst toegevoegd. Sinds de zomer van 2011 biedt Netto haar Duitse klanten ook een couponfunctie aan in de Shopping-Manager. Hiermee hebben klanten de mogelijkheid om vanaf hun smartphone coupons uit te kiezen en deze bij hun aankopen in de Netto winkel in te wisselen.

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018