Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Versproducten krijgen prioriteit bij Tesco

Supermarketgigant Tesco heeft zijn investeerders laten weten dat het van plan is de versproducten te verbeteren en het veranderingstempo van de voedselbusiness te versnellen. Dit laatste om de Britse verkoop te doen heropleven na de schokkende winstwaarschuwingen van januari.

Andrew Kasoulis, analist bij Credit Suisse, zegt dat Tesco zich zal focussen op verschillende gebieden, waaronder het versproductaanbod. Kasoulis schrijft dat Tesco van plan is te investeren in personeel, in het bijzonder op de versafdelingen (groente, fruit, vlees) en de servicebalies. De AGF-afdeling en het vlees krijgen toegewijde teams in herkenbare uniformen. 

Credit Suisse verwacht daarnaast dat Tesco zal innoveren, met name in verse voeding en dat het zijn eigen labelproducten zal vernieuwen. Kasoulis zegt dat hij een grotere communicatie-inzet van Tesco verwacht, krachtigere promoties en eventueel een verandering in de reclame. Hij verwacht ook dat Tesco zijn agressieve ruimte-expansie in het VK zal verminderen. Tesco gaf geen commentaar.
Publicatiedatum: