Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw gezicht voor Aldi Nord

Aldi Nord investeert in de verschijning van haar filialen: sinds maart is in het Duitse Castrop-Rauxel te zien hoe de discounter zich de toekomst van haar winkels voorstelt. Na de opening van een modelmarkt in het Belgische Gent afgelopen jaar heeft de discounter onlangs voor het eerst in Duitsland een filiaal met het nieuwe gezicht geopend. In Lübeck is inmiddels al een tweede winkel aan de nieuwe stijl aangepast. De veranderingen, die beide filialen hebben ondergaan, zullen uiteindelijk bij alle 2.509 vestigingen van het concern plaats gaan vinden.

Hoe het nieuwe uiterlijk eruit ziet? In Castrop-Rauxel staat nu een modern gebouw met plat dak dat niet veel meer gemeen heeft met de oude Aldi Nord-filialen, die vaak van rode bakstenen gebouwd zijn en binnen zeer donker zijn. Al van ver herkent de bezoeker de discounter aan het nieuw vormgegeven, verlichte Aldi-logo bij de ingang. Veel licht en glas evenals een nieuwe vloer moeten het verschijningsbeeld binnen in de winkel aanpassen aan de veranderde klantenwensen. Het assortiment werd deels in navolging van het concept van Aldi Süd gereorganiseerd en uitgebreid met verse bakkerijproducten en enkele Ferreroproducten. De discounter investeert zo´n drie miljard euro in de modernisering van haar filialennetwerk. Experts menen dat Aldi Nord met deze grootste investering uit de bedrijfsgeschiedenis de dalende omzetontwikkeling tegen wil gaan. De discounter kampt al jaren met omzetdalingen. Dat geldt met name voor hun kernactiviteit: het aanbieden van levensmiddelen.
Publicatiedatum: