Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Duitse retailomzet stijgt wederom in april
De Duitse retailomzet steeg in april voor de tweede maand op rij, nu de werkeloosheid al twee decennia laag ligt en de stijgende lonen de koopkracht laten toenemen. De omzet, gecorrigeerd met inflatie en seizoensgebonden schommelingen, steeg 0,6% ten opzichte van maart, waarin een stijging van 1,6% werd behaald.
Duitsland is nog geen prooi van de steeds groter wordende Europese crisis. Het Duitse consumentenvertrouwen zal ook in juni aanhouden, aldus GfK, een bedrijf voor marktonderzoek op 25 mei.
"De particuliere consumptie profiteert van de aanhoudende positieve ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en de recent loonstijgingen,"aldus Jens Kramer, econoom voor de NordLB in Hanover. "Lagere inflatie betekent ook dat consumenten meer van hun geld kunnen kopen."