Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Netto Marken-Discount ondersteunt telers

De Duitse discounter Netto Marken-Discount ondersteunt met de verkoop van levensmiddelen van het eigen merk 'Ein Herz für Erzeuger`agrariërs uit Duitsland. De artikelen uit dit assortiment worden elk met een toeslag van tien cent verkocht. Deze toeslag komt voor 100 procent bij de producent terecht. In het kader van dit duurzame initiatief heeft de levensmiddelendiscounter in 2011 samen met zijn klanten in totaal meer dan 3,5 miljoen euro aan Duitse agrariërs uitbetaald.



Netto Marken-Discount is zich bewust van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid en stemt zijn inkooprichtlijnen dan ook af op duurzaamheidsaspecten. Met zijn regionale assortimentssamenstelling ondersteunt de discounter in heel Duitsland middenstands- en familiebedrijven. Deze duurzame assortimentsvorming heeft Netto Marken-Discount versterkt met het 'Ein Herz für Erzeuger`assortiment. „Het ondersteunen van nationale agrariërs en regionale bedrijven hoort bij onze bedrijfscultuur. Om deze reden zijn we in 2008 met het eerlijke initiatief 'Ein Herz für Erzeuger`van start gegaan en hebben we zo ons partnerschap met Duitse agrariërs verder uitgebouwd,” aldus Franz Pröls, directeur van Netto Marken-Discount.

Publicatiedatum: 16-8-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-1-2018 Zo hard groeit Amazon in food
23-1-2018 Polen: Biedronka introduceert bio-assortiment
23-1-2018 Amazon opent geautomatiseerde supermarkt
22-1-2018 Kassaloze supermarkt Amazon Go nu ook open voor publiek
22-1-2018 Groeitempo van Carrefour neemt af
19-1-2018 Groentepizza Magioni verovert Europa
19-1-2018 Tegengestelde prijsbewegingen bij AGF hardlopers
19-1-2018 Franse supermarkten blijven Amazon de baas
19-1-2018 "Traditionele supermarkt zal verdwijnen"
19-1-2018 Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug
19-1-2018 Frankrijk: Carrefour stelt winstverwachting omlaag bij
18-1-2018 Morrisons is goedkoopste Britse supermarkt van 2017
18-1-2018 Franse Casinogroep boekte €37,8 miljard omzet
17-1-2018 Emotionele spotjes & ijzersterke webcare zorgen voor populariteit supermarkten
17-1-2018 Vomar Voordeelmarkt viert 50-jarig bestaan met 6,4% omzetgroei
17-1-2018 Curaçaose telers tillen lokale supermarkt
17-1-2018 Nieuwe inrichting Aldi Denemarken
17-1-2018 Metro gaat boekjaar 2017/18 succesvol van start
16-1-2018 Lidl bevordert bewuste voeding en beweging
16-1-2018 Ekoplaza neemt 'overschotten' Eosta af