Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Netto Marken-Discount ondersteunt telers

De Duitse discounter Netto Marken-Discount ondersteunt met de verkoop van levensmiddelen van het eigen merk 'Ein Herz für Erzeuger`agrariërs uit Duitsland. De artikelen uit dit assortiment worden elk met een toeslag van tien cent verkocht. Deze toeslag komt voor 100 procent bij de producent terecht. In het kader van dit duurzame initiatief heeft de levensmiddelendiscounter in 2011 samen met zijn klanten in totaal meer dan 3,5 miljoen euro aan Duitse agrariërs uitbetaald.



Netto Marken-Discount is zich bewust van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid en stemt zijn inkooprichtlijnen dan ook af op duurzaamheidsaspecten. Met zijn regionale assortimentssamenstelling ondersteunt de discounter in heel Duitsland middenstands- en familiebedrijven. Deze duurzame assortimentsvorming heeft Netto Marken-Discount versterkt met het 'Ein Herz für Erzeuger`assortiment. „Het ondersteunen van nationale agrariërs en regionale bedrijven hoort bij onze bedrijfscultuur. Om deze reden zijn we in 2008 met het eerlijke initiatief 'Ein Herz für Erzeuger`van start gegaan en hebben we zo ons partnerschap met Duitse agrariërs verder uitgebouwd,” aldus Franz Pröls, directeur van Netto Marken-Discount.

Publicatiedatum: 16-8-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-5-2018 Boodschappen doen in 2025
25-5-2018 Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai
24-5-2018 "Voedsel alweer weggegeven voor dumpprijzen"
24-5-2018 Aldi en Lidl zijn meest dynamische ketens van Portugal
24-5-2018 Norma breidt gezond groenten en fruit merkassortiment steeds verder uit
24-5-2018 Tesco verwijdert onduidelijke houdbaarheidsdata
23-5-2018 Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten
23-5-2018 Topomzet supermarkten door lang Pinksterweekend
23-5-2018 “PlanetProof dwingt handel tot meer transparantie”
22-5-2018 Vraagtekens bij fusie tussen Sainsbury's en Asda
22-5-2018 Walmart ziet online verkoop stijgen
22-5-2018 Marks & Spencer sluit winkels
22-5-2018 AGF Monitor week 20
22-5-2018 Co-op haalt "last-minute" groenten en fruit uit schappen
22-5-2018 Deense supermarktketen Rema 1000 verkoopt lelijke groenten
22-5-2018 Denemarken: Dagligbrugsen biedt alles voor een gezonde maaltijd
18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies