Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
VK: Ocado begint prijzenoorlog
Online supermarkt Ocado Group PLC zal een prijzenoorlog starten tegen concurrerende supermarkten. Het bedrijf zegt toe dat zijn boodschappen goedkoper zijn dan bij elke andere Britse retailer, aldus The Sunday Telegraph.
In het interview met de krant zei algemeen directeur Tim Steiner dat het bedrijft grote plannen heeft voor prijsacties in de komende jaren, die de verkoop moeten stimuleren. "De groei van Ocado zal gaan toenemen wanneer de markt een "tripping point" bereikt en consumenten geloven dat het doen van de boodschappen bij Ocado goedkoper is dan bij alternatieve ketens.
Hij geeft toe dat de dienst voorheen werd gezien als "premiumdienst". "Het is duidelijk dat we onze prijzen het afgelopen jaar al hebben laten zakken. We onderkennen dat de markt pas een "tripping point" bereikt als de online markt goedkoper is geworden dan de supermarkten," aldus Steiner.
"Het is niet zomaar iets dat in een dag bereikt kan worden. Het is een reis. Twee weken geleden hebben we een pilot gestart in Manchester die we de "lagere prijs belofte" noemen. Hier vergelijken we boodschappenmandjes en garanderen we goedkoper te zijn." De actie zal naar nationaal niveau worden uitgebreid.