Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'QS-Live' campagne: certificeringssysteem moet bekender worden

Duitsland - Het blauwe QS-keurmerk van QS Qualität und Sicherheit GmbH moet in de komende drie jaar nog bekender worden. Dit wil men bereiken met de campagne 'QS-Live Initiatief kwaliteitswaarborging', die gesteund wordt door de EU. Tegelijkertijd wil QS het vertrouwen van de consumenten in het QS-certificeringssysteem voor levensmiddelen vergroten.
 
In het kader van de campagne zal men op internet via de sociale netwerken in de levensmiddelenhandel en door middel van een roadshow informatie geven over thema's rondom kwaliteit, veiligheid en hygiëne bij de productie en verkoop van groenten, fruit en vlees. Bovendien biedt de website van QS-live tips aan consumenten over bijvoorbeeld het transporteren, opslaan en verwerken van groenten en fruit met het blauwe keurmerk.
 
De campagne is in drie fases opgedeeld. In het eerste jaar staat de consument centraal. In het tweede jaar zal de levensmiddelenhandel actief bij de campagne betrokken worden en zal de kennis binnen de levensmiddelenhandel op het punt van kwaliteitswaarborging bevorderd worden. In het derde jaar zal de roadshow 'QS-live on tour' de campagne afsluiten.
 
Publicatiedatum: