Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Ierland: ketens promoten lokaal product

De Duitse Lidl en de Britse Tesco hebben hun Ierse klanten de laatste tijd gestimuleerd om meer lokale producten te kopen. Gedurende de maand augustus hebben veel leden van Tesco’s Clubcard een brochure en vouchers gekregen waarbij de Ierse producten van de keten in de spotlights werden gezet. De brochure benadrukt de kwaliteit en het belang van lokaal geproduceerde producten. Tesco voert een soortgelijke campagne in het VK om ook hier de aanschaf van lokale producten te stimuleren. 

Onderzoek toonde drie jaar geleden aan dat klanten hun keuze voor een bepaald product voor 25% baseren op de plaats van herkomst van het product. Dit is in de loop der jaren waarschijnlijk met 35% gestegen.

Lidl is ook hard bezig om de Ierse herkomst van zijn producten te benadrukken en promoten. Ook Aldi heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in het opbouwen van een breed aanbod van lokale producten. Als gevolg hiervan zijn er veel contracten gesloten met ambachtslieden waarvan de keten, de producent en uiteindelijk ook de klant allemaal zullen profiteren.

Bron: irishtimes.com

Publicatiedatum: 7-9-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies
17-5-2018 TPG zet Poundworld te koop
17-5-2018 Waarom Colruyt eigen aandelen blijft inkopen
17-5-2018 700.000 euro voor 'bananenfonds'
16-5-2018 Penny laat zien waar bijensterfte toe leidt en haalt schappen leeg
16-5-2018 Waitrose-supermarkten krijgen vegan-afdeling
16-5-2018 Chinese Fruit Day begint met nieuw concept AGF-winkels
16-5-2018 Gratis fruit voor kids in 400 winkels
16-5-2018 Roemenië: Mega Image heeft 19% meer omzet in eerste kwartaal
16-5-2018 186.000 zakjes gekke groenten klaar voor verkoop
15-5-2018 AH kweekt oesterzwammen op koffiedik bij AH Gelderlandplein
15-5-2018 Kassa: Boodschappen 8 procent duurder, Jumbo voordeligste
15-5-2018 Auchan ontwikkelt nieuwe residuvrij AGF-assortiment
15-5-2018 Zweden: Östgötasvamp lanceert paddenstoelen verrijkt met vitamine D
15-5-2018 Zweden: ICA maakt minder omzet in thuismarkt
15-5-2018 Lidl opent versaanval op Albert Heijn
15-5-2018 Lokale producten bij de supermarkt: kan dat wel?