Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Ierland: ketens promoten lokaal product

De Duitse Lidl en de Britse Tesco hebben hun Ierse klanten de laatste tijd gestimuleerd om meer lokale producten te kopen. Gedurende de maand augustus hebben veel leden van Tesco’s Clubcard een brochure en vouchers gekregen waarbij de Ierse producten van de keten in de spotlights werden gezet. De brochure benadrukt de kwaliteit en het belang van lokaal geproduceerde producten. Tesco voert een soortgelijke campagne in het VK om ook hier de aanschaf van lokale producten te stimuleren. 

Onderzoek toonde drie jaar geleden aan dat klanten hun keuze voor een bepaald product voor 25% baseren op de plaats van herkomst van het product. Dit is in de loop der jaren waarschijnlijk met 35% gestegen.

Lidl is ook hard bezig om de Ierse herkomst van zijn producten te benadrukken en promoten. Ook Aldi heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in het opbouwen van een breed aanbod van lokale producten. Als gevolg hiervan zijn er veel contracten gesloten met ambachtslieden waarvan de keten, de producent en uiteindelijk ook de klant allemaal zullen profiteren.

Bron: irishtimes.com

Publicatiedatum: 7-9-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Edeka test herbruikbare verpakkingen op versafdelingen
21-8-2018 Colruyt koopt 25 hectare biologische grond aan
21-8-2018 Eerste Emté wordt omgebouwd
21-8-2018 Japanse discounter actief in Roemenië
21-8-2018 Albert Heijn start proef 'Vind mijn product'
21-8-2018 Leo Linders: nog maximaal vier jaar
21-8-2018 Duncan Hoy nieuwe CEO PLUS Retail
20-8-2018 Tesco plant discountketen
20-8-2018 Carrefour België lanceert automatische Food drive
17-8-2018 AGF monitor week 33
17-8-2018 Carrefour introduceert recycle-app
17-8-2018 Walmart pakt uit met sterkste organische groei in 10 jaar
17-8-2018 Amerikaanse supermarktketen Kroger gaat samenwerken met Alibaba
16-8-2018 "Misverstand: Gratis champignons zijn juist exclusief cadeau"
16-8-2018 Wisselende prijzen in supermarkt tijdens spitsuren worden als oneerlijk ervaren
16-8-2018 Verkoopvolume stijgt met 35% door #HeteZomerOogstactie
16-8-2018 Hofer zet in op kromme groenten
16-8-2018 Pick & Mix promoties in vers meest effectief om categoriegroei te realiseren
16-8-2018 Picnic overweegt eigen maaltijdbox
16-8-2018 Canadese drogist start met versproducten