Mededelingen

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Ierland: ketens promoten lokaal product

De Duitse Lidl en de Britse Tesco hebben hun Ierse klanten de laatste tijd gestimuleerd om meer lokale producten te kopen. Gedurende de maand augustus hebben veel leden van Tesco’s Clubcard een brochure en vouchers gekregen waarbij de Ierse producten van de keten in de spotlights werden gezet. De brochure benadrukt de kwaliteit en het belang van lokaal geproduceerde producten. Tesco voert een soortgelijke campagne in het VK om ook hier de aanschaf van lokale producten te stimuleren. 

Onderzoek toonde drie jaar geleden aan dat klanten hun keuze voor een bepaald product voor 25% baseren op de plaats van herkomst van het product. Dit is in de loop der jaren waarschijnlijk met 35% gestegen.

Lidl is ook hard bezig om de Ierse herkomst van zijn producten te benadrukken en promoten. Ook Aldi heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in het opbouwen van een breed aanbod van lokale producten. Als gevolg hiervan zijn er veel contracten gesloten met ambachtslieden waarvan de keten, de producent en uiteindelijk ook de klant allemaal zullen profiteren.

Bron: irishtimes.com

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018