Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Lidl daagt Finse supermarkten uit
Lidl heeft vandaag de dag 140 Finse vestigingen. In de loop der jaren is de Finse consument gewend geraakt aan de 'geen fratsen' prijsvechtersbenadering van de keten. Lidl heeft momenteel een marktaandeel van 6% in de Tampere regio. De keten is op tien verschillende locaties in de regio vertegenwoordigd. Dankzij deze nieuwe concurrentie zijn de traditionele Finse ketens gedwongen om ook met een budget productenlijn te komen.
'De sterke nadruk die Lidl op de prijs legt, is helemaal nieuwe voor Finse klanten,' zo stelt Jukka Tornberg, manager van een Kesko supermarkt in Tampere.
Lidl heeft zich duidelijk weten te vestigen op de Finse markt, maar dit ging niet zonder problemen. Zo moest de keten de kassa's verlengen, winkelwagentjes introduceren en een groter aandeel lokaal producten verkopen.
Ook de prijzen wijken enigszins af van de norm in Centraal Europa, zo vertelt Lidl regiomanager Virpi Kaikkonen: 'Elk land heeft zijn eigen basisprijzen en de verschillende belastingen. Daarnaast brengt de noordelijke ligging van Finland ook logistieke uitdagingen met zich mee.'
Lidl wil zich focussen op het verbouwen van de huidige vestigingen in plaats van het netwerk uit te breiden.