Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marktwaarde AGF steeg in juli 2012 met 5,5%

GfK, het grootste Duitse marktonderzoeksbureau, maakte cijfers bekend over de ontwikkeling bij groenten en fruit in juli 2012. Vergeleken bij juli 2011 is de marktwaarde namelijk met 5,5% gestegen.
 
In de periode van januari tot juli 2012 steeg de marktwaarde met 0,8%. Qua vraag naar groenten veranderde er niks tussen juli 2011 en juli 2012, maar de prijzen stegen wel, aldus GfK. „De omzetten lagen bijna negen procent hoger dan vorig jaar, aangezien de prijzen vanwege het basiseffect van de EHEC-crisis momenteel nog duidelijk hoger liggen."
 
Het Statistische Bundesamt, het Duitse Centraal Bureau voor de Statistiek, gaf op haar beurt informatie over de prijsstijgingen binnen Europa. Volgens hun informatie verwacht men momenteel een prijsstijging van 2,4% naar 2,5%. Voor Duitsland gaat de instantie voor augustus uit van een verhoging van het inflatiepercentage van 1,7% naar 2%. Als hoofdzakelijke oorzaken worden daarbij de gestegen prijzen voor stookolie en brandstoffen genoemd.

Publicatiedatum: 11-9-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Edeka test herbruikbare verpakkingen op versafdelingen
21-8-2018 Colruyt koopt 25 hectare biologische grond aan
21-8-2018 Eerste Emté wordt omgebouwd
21-8-2018 Japanse discounter actief in Roemenië
21-8-2018 Albert Heijn start proef 'Vind mijn product'
21-8-2018 Leo Linders: nog maximaal vier jaar
21-8-2018 Duncan Hoy nieuwe CEO PLUS Retail
20-8-2018 Tesco plant discountketen
20-8-2018 Carrefour België lanceert automatische Food drive
17-8-2018 AGF monitor week 33
17-8-2018 Carrefour introduceert recycle-app
17-8-2018 Walmart pakt uit met sterkste organische groei in 10 jaar
17-8-2018 Amerikaanse supermarktketen Kroger gaat samenwerken met Alibaba
16-8-2018 "Misverstand: Gratis champignons zijn juist exclusief cadeau"
16-8-2018 Wisselende prijzen in supermarkt tijdens spitsuren worden als oneerlijk ervaren
16-8-2018 Verkoopvolume stijgt met 35% door #HeteZomerOogstactie
16-8-2018 Hofer zet in op kromme groenten
16-8-2018 Pick & Mix promoties in vers meest effectief om categoriegroei te realiseren
16-8-2018 Picnic overweegt eigen maaltijdbox
16-8-2018 Canadese drogist start met versproducten