Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




UK: Toekomst retail ligt online

In een recent interview met de Engelse Sunday Telegraph vertelt algemeen directeur Mark Price van Waitrose over de toekomst van de Britse retailsector. Nu 2 tot 3 procent van alle boodschappen in het Verenigd Koninkrijk online gedaan worden, is het duidelijk dat het online shoppen steeds belangrijker wordt. "Het internet is de grootste revolutie in de retailsector sinds de selfservice supermarkten in de jaren '50," aldus Price. Hij onthult dat het gemiddelde aankoopbedrag bij Waitrose online £100 is, vijfmaal zo hoog als de gemiddelde besteding in de winkel. De supermarktketen heeft zelfs al een "donkere winkel" waar werknemers zich alleen bezig houden met inkomende online bestellingen. Waitrose ziet voor de toekomst een uitbreiding van dit soort winkels. Price verwacht dat uiteindelijk tot 20% van de boodschappen online gedaan zullen worden.

In 2007 legde Waitrose 1.000 nieuwe producten in de schappen, maar de afgelopen paar jaar vloog dit aantal omhoog tot wel 4.500 nieuwe producten per jaar. Ondanks het succes van het huismerk Waitrose Essential zegt Price dat hij niet verwacht dat deze goedkope basisproducten de kwaliteit kunnen bieden die Waitrose-consumenten verwachten. "Een worstje van 2 pence is geen waar voor je geld. Ik geloof niet in zijn kwaliteit." Interessant genoeg is het dit 'basis' huismerk dat Waitrose hielp concurreren met rivaal Tesco en zijn eigen producten. Maar Price zegt dat Waitrose een lagere marge behaalde op deze goedkope lijn dan op kwaliteitsproducten. 

Retailers moeten zichzelf volgens Price als meer zien dan distributeurs van producten en moeten profiteren van de unieke producten van hun eigen merk en de relatie met consumenten om hen een breder assortiment van diensten, waaronder voedselproducten, aan te bieden.

Bron: esmmagazine.com

Publicatiedatum: 7-9-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-9-2017 Amazon breidt thuisbezorging in Italië uit
21-9-2017 AH bereidt zich voor op ingebruikname nieuw online DC
21-9-2017 Doozo gaat verder als Ekomenu
21-9-2017 Aldi Nord is de nummer 1 discounter van Duitsland
20-9-2017 Carrefour sluit mogelijk hypermarkten in Frankrijk
20-9-2017 Edwin de Maa nieuwe commercieel directeur van de Detailresult Groep
20-9-2017 Boni sluit webwinkel en mikt online op Picnic
19-9-2017 Polen: Eurocash neemt Mila S.A. over
19-9-2017 Bidfood en Albert Heijn zetten in op de zorg
19-9-2017 Carrefour opent 15 afhaalpunten voor online bestellingen
18-9-2017 Aldi Nord gaat inkoop A-merken internationaliseren
18-9-2017 Nieuwe maaltijdpakketten van HelloFresh
18-9-2017 Aldi Nord: aanbod vers en veelzijdigheid groeit
18-9-2017 AGF-afdeling Oostenrijkse Merkur in marktsfeer
18-9-2017 Edeka is opnieuw 'opleider van het jaar'
15-9-2017 Lidl meest gewaardeerd in Duitsland
15-9-2017 Intelligent boodschappenlijstje op ah.nl
15-9-2017 Omzet Morrisons piekt
15-9-2017 Vrouw neemt bad in groenteschap
14-9-2017 Treinreizigers zouden breder voedingsaanbod op station willen