Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Duitsland: Consument keert zich tegen Aldi

De Duitse consument lijkt genoeg te hebben van bezuinigen. Aldi merkt dat lage prijzen alleen niet voldoende zijn om klanten te trekken. De consument zoekt een breed aanbod aan producten en een mooi winkeluiterlijk.

Aldi’s aandeel (ter waarde van €171 miljard) in de Duitse supermarktsector is de afgelopen vijf jaar gestagneerd. Welgestelde Duitsers laten de keten achter zich op zoek naar meer kwaliteit. Het zal de Duitse keten echter veel geld gaan kosten om af te stappen van het prijsvechtersmodel. De Aldi afdeling, die gaat over de vestigingen in Noord-Duitsland, gaat €280 miljoen investeren in de renovatie van 2.500 winkels in de loop van 2014, zo vertelt Daniel Lucht van consultingbedrijf ResearchFarm in Londen.

Er komen onder andere interne bakkerijen en er wordt gewerkt aan een betere presentatie van de producten, aldus Lucht. Ook wordt het productenaanbod uitgebreid met nieuwe merken omdat klanten liever merkproducten hebben voor bepaalde producten.

Met concurrentie van ketens als Rewe, Edeka Group en Lidl is deze investering hard nodig. Het marktaandeel van Aldi binnen de Duitse supermarktsector bedroeg in 2002 15,3%, maar dit was in 2011 gedaald tot 14,7%. Tegelijkertijd ziet de concurrentie het marktaandeel alleen maar groeien.

Publicatiedatum: 5-11-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Edeka test herbruikbare verpakkingen op versafdelingen
21-8-2018 Colruyt koopt 25 hectare biologische grond aan
21-8-2018 Eerste Emté wordt omgebouwd
21-8-2018 Japanse discounter actief in Roemenië
21-8-2018 Albert Heijn start proef 'Vind mijn product'
21-8-2018 Leo Linders: nog maximaal vier jaar
21-8-2018 Duncan Hoy nieuwe CEO PLUS Retail
20-8-2018 Tesco plant discountketen
20-8-2018 Carrefour België lanceert automatische Food drive
17-8-2018 AGF monitor week 33
17-8-2018 Carrefour introduceert recycle-app
17-8-2018 Walmart pakt uit met sterkste organische groei in 10 jaar
17-8-2018 Amerikaanse supermarktketen Kroger gaat samenwerken met Alibaba
16-8-2018 "Misverstand: Gratis champignons zijn juist exclusief cadeau"
16-8-2018 Wisselende prijzen in supermarkt tijdens spitsuren worden als oneerlijk ervaren
16-8-2018 Verkoopvolume stijgt met 35% door #HeteZomerOogstactie
16-8-2018 Hofer zet in op kromme groenten
16-8-2018 Pick & Mix promoties in vers meest effectief om categoriegroei te realiseren
16-8-2018 Picnic overweegt eigen maaltijdbox
16-8-2018 Canadese drogist start met versproducten