Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Duitsland: Consument keert zich tegen Aldi

De Duitse consument lijkt genoeg te hebben van bezuinigen. Aldi merkt dat lage prijzen alleen niet voldoende zijn om klanten te trekken. De consument zoekt een breed aanbod aan producten en een mooi winkeluiterlijk.

Aldi’s aandeel (ter waarde van €171 miljard) in de Duitse supermarktsector is de afgelopen vijf jaar gestagneerd. Welgestelde Duitsers laten de keten achter zich op zoek naar meer kwaliteit. Het zal de Duitse keten echter veel geld gaan kosten om af te stappen van het prijsvechtersmodel. De Aldi afdeling, die gaat over de vestigingen in Noord-Duitsland, gaat €280 miljoen investeren in de renovatie van 2.500 winkels in de loop van 2014, zo vertelt Daniel Lucht van consultingbedrijf ResearchFarm in Londen.

Er komen onder andere interne bakkerijen en er wordt gewerkt aan een betere presentatie van de producten, aldus Lucht. Ook wordt het productenaanbod uitgebreid met nieuwe merken omdat klanten liever merkproducten hebben voor bepaalde producten.

Met concurrentie van ketens als Rewe, Edeka Group en Lidl is deze investering hard nodig. Het marktaandeel van Aldi binnen de Duitse supermarktsector bedroeg in 2002 15,3%, maar dit was in 2011 gedaald tot 14,7%. Tegelijkertijd ziet de concurrentie het marktaandeel alleen maar groeien.

Publicatiedatum: 5-11-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies
17-5-2018 TPG zet Poundworld te koop
17-5-2018 Waarom Colruyt eigen aandelen blijft inkopen
17-5-2018 700.000 euro voor 'bananenfonds'
16-5-2018 Penny laat zien waar bijensterfte toe leidt en haalt schappen leeg
16-5-2018 Waitrose-supermarkten krijgen vegan-afdeling
16-5-2018 Chinese Fruit Day begint met nieuw concept AGF-winkels
16-5-2018 Gratis fruit voor kids in 400 winkels
16-5-2018 Roemenië: Mega Image heeft 19% meer omzet in eerste kwartaal
16-5-2018 186.000 zakjes gekke groenten klaar voor verkoop
15-5-2018 AH kweekt oesterzwammen op koffiedik bij AH Gelderlandplein
15-5-2018 Kassa: Boodschappen 8 procent duurder, Jumbo voordeligste
15-5-2018 Auchan ontwikkelt nieuwe residuvrij AGF-assortiment
15-5-2018 Zweden: Östgötasvamp lanceert paddenstoelen verrijkt met vitamine D
15-5-2018 Zweden: ICA maakt minder omzet in thuismarkt
15-5-2018 Lidl opent versaanval op Albert Heijn
15-5-2018 Lokale producten bij de supermarkt: kan dat wel?