Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: Consument keert zich tegen Aldi

De Duitse consument lijkt genoeg te hebben van bezuinigen. Aldi merkt dat lage prijzen alleen niet voldoende zijn om klanten te trekken. De consument zoekt een breed aanbod aan producten en een mooi winkeluiterlijk.

Aldi’s aandeel (ter waarde van €171 miljard) in de Duitse supermarktsector is de afgelopen vijf jaar gestagneerd. Welgestelde Duitsers laten de keten achter zich op zoek naar meer kwaliteit. Het zal de Duitse keten echter veel geld gaan kosten om af te stappen van het prijsvechtersmodel. De Aldi afdeling, die gaat over de vestigingen in Noord-Duitsland, gaat €280 miljoen investeren in de renovatie van 2.500 winkels in de loop van 2014, zo vertelt Daniel Lucht van consultingbedrijf ResearchFarm in Londen.

Er komen onder andere interne bakkerijen en er wordt gewerkt aan een betere presentatie van de producten, aldus Lucht. Ook wordt het productenaanbod uitgebreid met nieuwe merken omdat klanten liever merkproducten hebben voor bepaalde producten.

Met concurrentie van ketens als Rewe, Edeka Group en Lidl is deze investering hard nodig. Het marktaandeel van Aldi binnen de Duitse supermarktsector bedroeg in 2002 15,3%, maar dit was in 2011 gedaald tot 14,7%. Tegelijkertijd ziet de concurrentie het marktaandeel alleen maar groeien.
Publicatiedatum: