Mededelingen

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Duitsland: Consument keert zich tegen Aldi

De Duitse consument lijkt genoeg te hebben van bezuinigen. Aldi merkt dat lage prijzen alleen niet voldoende zijn om klanten te trekken. De consument zoekt een breed aanbod aan producten en een mooi winkeluiterlijk.

Aldi’s aandeel (ter waarde van €171 miljard) in de Duitse supermarktsector is de afgelopen vijf jaar gestagneerd. Welgestelde Duitsers laten de keten achter zich op zoek naar meer kwaliteit. Het zal de Duitse keten echter veel geld gaan kosten om af te stappen van het prijsvechtersmodel. De Aldi afdeling, die gaat over de vestigingen in Noord-Duitsland, gaat €280 miljoen investeren in de renovatie van 2.500 winkels in de loop van 2014, zo vertelt Daniel Lucht van consultingbedrijf ResearchFarm in Londen.

Er komen onder andere interne bakkerijen en er wordt gewerkt aan een betere presentatie van de producten, aldus Lucht. Ook wordt het productenaanbod uitgebreid met nieuwe merken omdat klanten liever merkproducten hebben voor bepaalde producten.

Met concurrentie van ketens als Rewe, Edeka Group en Lidl is deze investering hard nodig. Het marktaandeel van Aldi binnen de Duitse supermarktsector bedroeg in 2002 15,3%, maar dit was in 2011 gedaald tot 14,7%. Tegelijkertijd ziet de concurrentie het marktaandeel alleen maar groeien.

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:

Reacties:


als ex ondernemer om in veel supermarkten om te kijken ,voelen en beoordelen,en moet constateren dat de ALDI het slecht van af komt.betreft assortiment,bediening,en vooral de AGF er niet goed bij ligt.
Frans Franke, neede - 2012/11/05 13:06:38.000



© UienNieuws.nl 2018