Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marks & Spencer realiseert omzetgroei met het reduceren van derving in AGF



Marks & Spencer, de duurzame supermarktketen in Groot Brittannië, heeft een nieuwe stap gezet richting het terugdringen van voedselverspilling en daarmee een aanzienlijke omzetgroei gerealiseerd.  Marks & Spencer heeft in een pilot met verse druiven de houdbaarheid weten te verlengen van 5 naar 7 dagen. Door die verlenging hebben zij de derving in het schap met 50% weten te reduceren hetgeen een grote financiële besparing oplevert. Daarnaast is de product kwaliteit sterk verbeterd. Dit heeft geleid tot een dubbelcijferige omzetgroei.



Ook het Engelse Manor Fresh, leverancier van verse aardappelen, wist met dezelfde oplossing een grote verbetering van de houdbaarheid en de kwaliteit te realiseren. Het bedrijf won er in 2012 de M&S Food Supplier’s Innovation Award mee.  Marks & Spencer is zo tevreden over de resultaten dat ze al haar leveranciers heeft verzocht om te kijken naar de mogelijkheden die deze nieuwe technologie van PerfoTec biedt voor het AGF assortiment.

Minder derving

Groente en fruit hebben zuurstof nodig om vers te blijven. De hoeveelheid zuurstof varieert echter per soort en gedurende het seizoen. PerfoTec levert apparatuur aan verpakkers van AGF en verse maaltijden die precies de benodigde hoeveelheid zuurstof meet en vervolgens de verpakkingsfolie van de juiste microperforatie voorziet. Daarmee kan de houdbaarheid flink worden verlengd. Uit de pilot is aangetoond dat op deze manier de derving van voorverpakte groentes en fruit met 50% kan worden teruggedrongen.  Bij een geschatte totale AGF-omzet derving in Nederlandse supermarkten van € 262 miljoen betekent dit een besparing van ongeveer € 65 miljoen afhankelijk van het percentage AGF dat verpakt is.

Betere kwaliteit, lagere distributiekosten

Naast de flinke reductie in derving heeft de oplossing van PerfoTec nog een aantal andere belangrijke voordelen. Door het behoud van de kwaliteit van de producten, stijgt de verkoop en kan de supermarkt haar positieve vers imago verder versterken. Daarnaast dalen de distributiekosten omdat er minder vaak hoeft te worden aangeleverd. Deze voordelen komen bovenop de besparing van € 65 miljoen.

Voor meer informatie:
Bas Groeneweg
PerfoTec
Mob: 06 51313819
info@perfotec.com
www.perfotec.com


Publicatiedatum: 2-11-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-9-2017 Infia introduceert CUBO-verpakking voor AGF
21-9-2017 Blogster ontwerpt doos voor Zespri kiwi's
20-9-2017 Spaanse jongeren zien liever karton- of houtverpakking
13-9-2017 Pre-made pouch machines
13-9-2017 "Sealen van komkommers verlengt houdbaarheid aanzienlijk"
12-9-2017 Van De Velde Packaging verstevigt marktpositie door overname Koninklijke Schut
12-9-2017 "Nieuwe manier van verpakken voor aardappelen en uien"
6-9-2017 "Pioniers worden beloond met duurzame verpakkingsoplossing"
5-9-2017 Gezonde verse tussendoortjes voor in het snackschap
4-9-2017 "Sluiting kunststof verpakkingsketen vraagt om maatregelen"
1-9-2017 80% minder plastic bij snacktomaatjes Aldi België
29-8-2017 Winnaars Duitse verpakkingsprijs bekend
29-8-2017 Puntzak druiven ideaal op het strand
28-8-2017 Verbod op eenmalige plastic tassen in België
28-8-2017 New Yorkse appelhandelaar lanceert displays
25-8-2017 Slim etiket verkleurt wanneer eten bederft
24-8-2017 Nieuw folie houdt verse producten langer houdbaar
23-8-2017 Spray met nanotechnologie houdt producten langer vers
23-8-2017 Antibacteriële verpakking op basis van klei houdt AGF vers
23-8-2017 "Een etiket in vijf werkdagen"