Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marks & Spencer realiseert omzetgroei met het reduceren van derving in AGF



Marks & Spencer, de duurzame supermarktketen in Groot Brittannië, heeft een nieuwe stap gezet richting het terugdringen van voedselverspilling en daarmee een aanzienlijke omzetgroei gerealiseerd.  Marks & Spencer heeft in een pilot met verse druiven de houdbaarheid weten te verlengen van 5 naar 7 dagen. Door die verlenging hebben zij de derving in het schap met 50% weten te reduceren hetgeen een grote financiële besparing oplevert. Daarnaast is de product kwaliteit sterk verbeterd. Dit heeft geleid tot een dubbelcijferige omzetgroei.



Ook het Engelse Manor Fresh, leverancier van verse aardappelen, wist met dezelfde oplossing een grote verbetering van de houdbaarheid en de kwaliteit te realiseren. Het bedrijf won er in 2012 de M&S Food Supplier’s Innovation Award mee.  Marks & Spencer is zo tevreden over de resultaten dat ze al haar leveranciers heeft verzocht om te kijken naar de mogelijkheden die deze nieuwe technologie van PerfoTec biedt voor het AGF assortiment.

Minder derving

Groente en fruit hebben zuurstof nodig om vers te blijven. De hoeveelheid zuurstof varieert echter per soort en gedurende het seizoen. PerfoTec levert apparatuur aan verpakkers van AGF en verse maaltijden die precies de benodigde hoeveelheid zuurstof meet en vervolgens de verpakkingsfolie van de juiste microperforatie voorziet. Daarmee kan de houdbaarheid flink worden verlengd. Uit de pilot is aangetoond dat op deze manier de derving van voorverpakte groentes en fruit met 50% kan worden teruggedrongen.  Bij een geschatte totale AGF-omzet derving in Nederlandse supermarkten van € 262 miljoen betekent dit een besparing van ongeveer € 65 miljoen afhankelijk van het percentage AGF dat verpakt is.

Betere kwaliteit, lagere distributiekosten

Naast de flinke reductie in derving heeft de oplossing van PerfoTec nog een aantal andere belangrijke voordelen. Door het behoud van de kwaliteit van de producten, stijgt de verkoop en kan de supermarkt haar positieve vers imago verder versterken. Daarnaast dalen de distributiekosten omdat er minder vaak hoeft te worden aangeleverd. Deze voordelen komen bovenop de besparing van € 65 miljoen.

Voor meer informatie:
Bas Groeneweg
PerfoTec
Mob: 06 51313819
info@perfotec.com
www.perfotec.com


Publicatiedatum: 2-11-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-11-2017 Nieuwe regels voor de toekomst van verpakken
21-11-2017 Eetbare inkt als alternatief voor fruitsticker
20-11-2017 Populariteit topseal groeit
13-11-2017 Coop lanceert herbruikbare tas voor groenten en fruit
7-11-2017 Eerste Diamond walnoten in dop gearriveerd
6-11-2017 "Vooral in Scandinavië zijn de blauwe bessen in emmertjes enorm populair"
3-11-2017 Weegmachine speciaal voor kleinfruit
3-11-2017 Mediane specialiseert zich verder in agro-verpakkingen
1-11-2017 Waitrose test nieuwe verpakking voor biologische tomaten
31-10-2017 Combinatie Kwik Link Binder en semiautomatische Kwik Lok machine
30-10-2017 “Bij verpakken gaat het om de inhoud én om communicatie”
30-10-2017 "Verpakkingen nemen fruitsap op als een spons"
27-10-2017 Fustdiefstal bij supermarkt in Nieuwkoop
27-10-2017 LBP breidt uit met nieuwe verpakkingslijn en topsealmachine
26-10-2017 REWE test alternatieven voor plastic zakken
26-10-2017 BluePrint Automation lanceert RGP gravity case packer
26-10-2017 Documentaire: verpakkingen die de houdbaarheid verse producten rekken
26-10-2017 Nieuwe tomatenverpakking voorkomt troep bij transport
25-10-2017 Fruit in shakers of punnets opvallende trend Fruit Attraction
24-10-2017 Eco Pack onthult nieuwe AGF-verpakkingen