Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marks & Spencer realiseert omzetgroei met het reduceren van derving in AGF



Marks & Spencer, de duurzame supermarktketen in Groot Brittannië, heeft een nieuwe stap gezet richting het terugdringen van voedselverspilling en daarmee een aanzienlijke omzetgroei gerealiseerd.  Marks & Spencer heeft in een pilot met verse druiven de houdbaarheid weten te verlengen van 5 naar 7 dagen. Door die verlenging hebben zij de derving in het schap met 50% weten te reduceren hetgeen een grote financiële besparing oplevert. Daarnaast is de product kwaliteit sterk verbeterd. Dit heeft geleid tot een dubbelcijferige omzetgroei.



Ook het Engelse Manor Fresh, leverancier van verse aardappelen, wist met dezelfde oplossing een grote verbetering van de houdbaarheid en de kwaliteit te realiseren. Het bedrijf won er in 2012 de M&S Food Supplier’s Innovation Award mee.  Marks & Spencer is zo tevreden over de resultaten dat ze al haar leveranciers heeft verzocht om te kijken naar de mogelijkheden die deze nieuwe technologie van PerfoTec biedt voor het AGF assortiment.

Minder derving

Groente en fruit hebben zuurstof nodig om vers te blijven. De hoeveelheid zuurstof varieert echter per soort en gedurende het seizoen. PerfoTec levert apparatuur aan verpakkers van AGF en verse maaltijden die precies de benodigde hoeveelheid zuurstof meet en vervolgens de verpakkingsfolie van de juiste microperforatie voorziet. Daarmee kan de houdbaarheid flink worden verlengd. Uit de pilot is aangetoond dat op deze manier de derving van voorverpakte groentes en fruit met 50% kan worden teruggedrongen.  Bij een geschatte totale AGF-omzet derving in Nederlandse supermarkten van € 262 miljoen betekent dit een besparing van ongeveer € 65 miljoen afhankelijk van het percentage AGF dat verpakt is.

Betere kwaliteit, lagere distributiekosten

Naast de flinke reductie in derving heeft de oplossing van PerfoTec nog een aantal andere belangrijke voordelen. Door het behoud van de kwaliteit van de producten, stijgt de verkoop en kan de supermarkt haar positieve vers imago verder versterken. Daarnaast dalen de distributiekosten omdat er minder vaak hoeft te worden aangeleverd. Deze voordelen komen bovenop de besparing van € 65 miljoen.

Voor meer informatie:
Bas Groeneweg
PerfoTec
Mob: 06 51313819
info@perfotec.com
www.perfotec.com


Publicatiedatum: 2-11-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 Euro Pool System lanceert Smart Return Logistics
20-7-2018 Een derde van het plastic in Britse retail amper te recyclen
18-7-2018 Biologisch afbreekbare banderol voor Lidl
17-7-2018 Rapport geeft inzage welke verpakkingen voor AGF in VK worden gebruikt
17-7-2018 Volledig recyclebare verpakking
13-7-2018 Verpakking voor stukken watermeloen
12-7-2018 Nieuwe Duitse verpakkingswet: minder ecologische belasting, meer recycling
12-7-2018 Verbod op zwart plastic PlanetProof niet ingevoerd, verbod op metalen sluitingen wel
11-7-2018 China: kleinverpakking is de trend
9-7-2018 Iceland probeert papieren tassen ter vervanging van plastic
6-7-2018 Wetenschappers ontwikkelen eetbare verpakking
5-7-2018 Patriottische verpakking maakt Canadees feest inspirerend
4-7-2018 Biologisch afbreekbare folies en groentennetten
4-7-2018 Bio-bessenschaaltjes uit houtsnippers
3-7-2018 Steeds meer Poolse telers kiezen voor bedrukte folieverpakkingen
2-7-2018 Plastic zakjes zijn sinds zondag 1 juli niet meer gratis in Spanje
29-6-2018 „Duurzaamheidsstrategie beďnvloedt verpakkingskeuze"
29-6-2018 Nieuwe champingonverpakking wint onderscheiding
28-6-2018 Recyclebare verpakking voor verse kruiden
28-6-2018 Fruitsticker van 'zeep'