Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Marks & Spencer realiseert omzetgroei met het reduceren van derving in AGF



Marks & Spencer, de duurzame supermarktketen in Groot Brittannië, heeft een nieuwe stap gezet richting het terugdringen van voedselverspilling en daarmee een aanzienlijke omzetgroei gerealiseerd.  Marks & Spencer heeft in een pilot met verse druiven de houdbaarheid weten te verlengen van 5 naar 7 dagen. Door die verlenging hebben zij de derving in het schap met 50% weten te reduceren hetgeen een grote financiële besparing oplevert. Daarnaast is de product kwaliteit sterk verbeterd. Dit heeft geleid tot een dubbelcijferige omzetgroei.



Ook het Engelse Manor Fresh, leverancier van verse aardappelen, wist met dezelfde oplossing een grote verbetering van de houdbaarheid en de kwaliteit te realiseren. Het bedrijf won er in 2012 de M&S Food Supplier’s Innovation Award mee.  Marks & Spencer is zo tevreden over de resultaten dat ze al haar leveranciers heeft verzocht om te kijken naar de mogelijkheden die deze nieuwe technologie van PerfoTec biedt voor het AGF assortiment.

Minder derving

Groente en fruit hebben zuurstof nodig om vers te blijven. De hoeveelheid zuurstof varieert echter per soort en gedurende het seizoen. PerfoTec levert apparatuur aan verpakkers van AGF en verse maaltijden die precies de benodigde hoeveelheid zuurstof meet en vervolgens de verpakkingsfolie van de juiste microperforatie voorziet. Daarmee kan de houdbaarheid flink worden verlengd. Uit de pilot is aangetoond dat op deze manier de derving van voorverpakte groentes en fruit met 50% kan worden teruggedrongen.  Bij een geschatte totale AGF-omzet derving in Nederlandse supermarkten van € 262 miljoen betekent dit een besparing van ongeveer € 65 miljoen afhankelijk van het percentage AGF dat verpakt is.

Betere kwaliteit, lagere distributiekosten

Naast de flinke reductie in derving heeft de oplossing van PerfoTec nog een aantal andere belangrijke voordelen. Door het behoud van de kwaliteit van de producten, stijgt de verkoop en kan de supermarkt haar positieve vers imago verder versterken. Daarnaast dalen de distributiekosten omdat er minder vaak hoeft te worden aangeleverd. Deze voordelen komen bovenop de besparing van € 65 miljoen.

Voor meer informatie:
Bas Groeneweg
PerfoTec
Mob: 06 51313819
info@perfotec.com
www.perfotec.com


Publicatiedatum: 2-11-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-2-2018 Alvarpack: verpakkingen voor gesneden groenten
21-2-2018 Nieuwe groenten-en fruitverpakking Ultrabag Fashioned
20-2-2018 Nieuwe doseerverpakking voor blauwe bessen
19-2-2018 Aldi gaat voor duurzaam hout en papier
16-2-2018 Duitse consumenten hechten waarde aan duurzame verpakkingen
16-2-2018 Nederlands en Indiaas bedrijf komen met verpakkingsoplossing
15-2-2018 Biologisch afbreekbare verpakking gemaakt van artisjokken
15-2-2018 Groen en veelzijdig verpakkingssysteem voor AGF
15-2-2018 Nieuwe verpakkingsoplossingen voor versproducten
14-2-2018 Van een kiwi-frisbee tot een tomatenblikje
14-2-2018 KIDV-model Vijf perspectieven op duurzaam verpakken
14-2-2018 Eenvoudig machinaal verpakken in en om trays
13-2-2018 Bio4Pack bouwt nieuw bedrijfspand in Nordhorn
13-2-2018 UV-licht verlengt houdbaarheid avocado's
13-2-2018 Trays en potten van hergebruikt papier
6-2-2018 Aurelius rondt overname Spaans verpakkingsbedrijf Abelan af
6-2-2018 Speciale kiwi Valentijn-verpakkingen in Berlijn
6-2-2018 Euro Pool System overschrijdt de 1 miljard tray bewegingen in 2017
5-2-2018 Romantische druivenverpakking voor Valentijnsdag
2-2-2018 Het 'Clean label'- concept wordt een wereldwijde standaard