Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




VK: Consument bepaalt maaltijd op basis van aanbiedingen

Nieuw onderzoek van IGD ShopperVista wijst uit dat meer dan de helft van de consumenten (52%) hun plannen voor een maaltijd aanpast naar aanleiding van de producten die in de aanbieding zijn. De data laat ook zien dat 60% van de 25 tot 34-jarigen hun eetgewoonten aanpassen op basis van aanbiedingen, terwijl dit bij de 55+ categorie slechts 47% is. 

IGD CEO Joanne Denney-Finch vertelt: 'De gemiddelde Brit heeft verstand van zaken wanneer het aankomt op geld besparen. Bezuinigen is de 'norm' geworden. Voor de kredietcrisis deden veel consumenten al hun boodschappen in dezelfde winkel en kochten ze week na week dezelfde producten. Nu kijken klanten echter veel meer om zich heen op zoek naar de verschillende beschikbare aanbiedingen.' 

'Ruim vier op de tien klanten (43%) zegt dat zij verse producten groter inkopen en invriezen om zo de houdbaarheid te verbeteren en de verspilling terug te dringen. Zelfs rijkere gezinnen passen hun koopgedrag aan in reactie op hun gekrompen inkomens.' 

Bron: talkingretail.com

Publicatiedatum: 18-12-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Edeka test herbruikbare verpakkingen op versafdelingen
21-8-2018 Colruyt koopt 25 hectare biologische grond aan
21-8-2018 Eerste Emté wordt omgebouwd
21-8-2018 Japanse discounter actief in Roemenië
21-8-2018 Albert Heijn start proef 'Vind mijn product'
21-8-2018 Leo Linders: nog maximaal vier jaar
21-8-2018 Duncan Hoy nieuwe CEO PLUS Retail
20-8-2018 Tesco plant discountketen
20-8-2018 Carrefour België lanceert automatische Food drive
17-8-2018 AGF monitor week 33
17-8-2018 Carrefour introduceert recycle-app
17-8-2018 Walmart pakt uit met sterkste organische groei in 10 jaar
17-8-2018 Amerikaanse supermarktketen Kroger gaat samenwerken met Alibaba
16-8-2018 "Misverstand: Gratis champignons zijn juist exclusief cadeau"
16-8-2018 Wisselende prijzen in supermarkt tijdens spitsuren worden als oneerlijk ervaren
16-8-2018 Verkoopvolume stijgt met 35% door #HeteZomerOogstactie
16-8-2018 Hofer zet in op kromme groenten
16-8-2018 Pick & Mix promoties in vers meest effectief om categoriegroei te realiseren
16-8-2018 Picnic overweegt eigen maaltijdbox
16-8-2018 Canadese drogist start met versproducten