Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: Consument bepaalt maaltijd op basis van aanbiedingen

Nieuw onderzoek van IGD ShopperVista wijst uit dat meer dan de helft van de consumenten (52%) hun plannen voor een maaltijd aanpast naar aanleiding van de producten die in de aanbieding zijn. De data laat ook zien dat 60% van de 25 tot 34-jarigen hun eetgewoonten aanpassen op basis van aanbiedingen, terwijl dit bij de 55+ categorie slechts 47% is. 

IGD CEO Joanne Denney-Finch vertelt: 'De gemiddelde Brit heeft verstand van zaken wanneer het aankomt op geld besparen. Bezuinigen is de 'norm' geworden. Voor de kredietcrisis deden veel consumenten al hun boodschappen in dezelfde winkel en kochten ze week na week dezelfde producten. Nu kijken klanten echter veel meer om zich heen op zoek naar de verschillende beschikbare aanbiedingen.' 

'Ruim vier op de tien klanten (43%) zegt dat zij verse producten groter inkopen en invriezen om zo de houdbaarheid te verbeteren en de verspilling terug te dringen. Zelfs rijkere gezinnen passen hun koopgedrag aan in reactie op hun gekrompen inkomens.' 

Bron: talkingretail.com
Publicatiedatum: