Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




VK: Consument bepaalt maaltijd op basis van aanbiedingen

Nieuw onderzoek van IGD ShopperVista wijst uit dat meer dan de helft van de consumenten (52%) hun plannen voor een maaltijd aanpast naar aanleiding van de producten die in de aanbieding zijn. De data laat ook zien dat 60% van de 25 tot 34-jarigen hun eetgewoonten aanpassen op basis van aanbiedingen, terwijl dit bij de 55+ categorie slechts 47% is. 

IGD CEO Joanne Denney-Finch vertelt: 'De gemiddelde Brit heeft verstand van zaken wanneer het aankomt op geld besparen. Bezuinigen is de 'norm' geworden. Voor de kredietcrisis deden veel consumenten al hun boodschappen in dezelfde winkel en kochten ze week na week dezelfde producten. Nu kijken klanten echter veel meer om zich heen op zoek naar de verschillende beschikbare aanbiedingen.' 

'Ruim vier op de tien klanten (43%) zegt dat zij verse producten groter inkopen en invriezen om zo de houdbaarheid te verbeteren en de verspilling terug te dringen. Zelfs rijkere gezinnen passen hun koopgedrag aan in reactie op hun gekrompen inkomens.' 

Bron: talkingretail.com

Publicatiedatum: 18-12-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

16-2-2018 Aldi Nord en Aldi Süd mogelijk herenigd
16-2-2018 Amazon creëert 2.000 banen in Frankrijk
15-2-2018 Spar breidt uit in Georgië
15-2-2018 1,3 miljoen dollar voor betere omstandigheden telers in ontwikkelingslanden
15-2-2018 Supermarkten pakken thema leefbaar loon op
15-2-2018 Afzet versproducten via Chinese e-commerce groeit sterk
14-2-2018 Co-op-filiaal verkozen tot beste winkel van VK
14-2-2018 Boodschappendienst Stockon slaat supermarkt over
14-2-2018 Plus valt relatief duur uit in AGF-monitor week 6
13-2-2018 Kwartaalwinst ICA zoals verwacht
13-2-2018 Fruit voor Valentijn
13-2-2018 Door groeispurt streeft Aldi in Duitsland Lidl en Kaufland voorbij
13-2-2018 Omzetgroei van 1,8% voor supermarkten in januari
12-2-2018 Tesco ontwikkelt eigen discountformule
12-2-2018 Chinese e-commercegigant investeert in Europa
12-2-2018 Omzet Tesco stijgt 2,6%
12-2-2018 Tesco sluit 18 winkels in Polen
7-2-2018 Wasgau versterkt het profiel van haar eigen merken
7-2-2018 Jumbo maakt groenten en fruit eten leuk met ‘de reis van 5’
7-2-2018 Studenten kopen meer bananen dan bier