Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Doe ook mee met 2x2!

Aanstaande maandag gaat de campagne ‘ik doe mee met 2x2’ weer van start met de uitzending van de inmiddels bekende 2x2-televisiecommercial. Met de 2x2-campagne wordt een beweging in gang gezet: een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit. Een beweging waarbij ouders en kinderen elkaar stimuleren, motiveren en activeren. De eerste twee campagnejaren hebben mooie resultaten opgeleverd, zo blijkt uit recent onderzoek. In dit derde en tevens laatste jaar van de campagne staan weer tal van activiteiten op het programma. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. GroentenFruit Bureau draagt zorg voor de uitvoering. Doe ook mee met 2x2!


 

Resultaat

Uit evaluatieonderzoek blijkt dat de campagne ‘Ik doe mee met 2x2!’ aanslaat bij de doelgroep gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Bijna de helft van de doelgroep (41%) is bekend met de 2x2-campagne. Ouders vinden de TV-spot duidelijk en
opvallend. De meeste ouders geven aan dat groenten en fruit prima passen in een druk gezinsleven en een maaltijd pas gezond is als deze groenten bevat. Ruim 40% van de jonge gezinnen zegt dat de campagne inspireert om kinderen op nieuwe manieren groenten en fruit aan te bieden. De resultaten van deze evaluatie zijn gebruikt om de campagne te optimaliseren.

2x2.nl nu nog interactiever

Social media speelt binnen de campagne een belangrijke rol. De website 2x2.nl is geactualiseerd en ook op social media is 2x2 op Facebook.com/2x2NL en Twitter.com/2x2NL actief. Naast de TV-commercial staan onder andere ook op het activiteitenprogramma een nieuw boekje met de avonturen van Boris, het 2x2 spel in een web,- en Ipad-versie en deelname aan de Huishoudbeurs. De mobiele app ‘Wat eet Holland’, waarmee je jouw gerechten kunt delen met anderen, is geheel geactualiseerd. Voor diëtisten worden nieuwsbrieven en een flyer ontwikkeld.

2x2-films

Uniek dit jaar op de website zijn de drie filmpjes van families die opgenomen worden. Per film wordt 1 familie, 1 dag lang gevolgd. Zo kun je zien hoe families met kinderen dagelijks geďnspireerd worden door 2x2 en hoe zij samen gerechten bereiden.
2x2-icoon Het 2x2-icoon geeft een positief signaal: het bevestigt de consument in zijn keuze voor lekker en gezond en in het gevoel om 'goed bezig' te zijn. Afgestemd op de campagne ‘Ik doe mee met 2x2’ draait in 2013 ook de 2x2 campagne Versverwerktegroenten. Doe ook mee met 2x2 en klik hier voor het 2x2 activiteitenprogramma.

Huishoudbeurs

Van 16 tot en met 24 februari 2013 vindt de Huishoudbeurs plaats in de RAI in Amsterdam. Net als op de Margriet Winterfair afgelopen november zal ook hier de 2x2-bol staan. In de bol staat een grote kookunit en een chefkok die de bezoekers zal inspireren met heerlijk 2x2-gerechtjes.  De bezoeker kan zelf de groenten en fruit producten kiezen. Deze worden in schalen in de kookunit tentoongesteld. De gerechten kunnen uiteraard worden geproefd.

GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse aanbeveling 2x2 ('2 ons groenten en 2 keer fruit’).
 

Publicatiedatum: 10-1-2013

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-1-2018 Avocadopit heeft kankerremmende eigenschappen
18-1-2018 Vers fruit ruim 28 procent duurder dan 10 jaar geleden
17-1-2018 Vruchtensappen verzadigen minder dan hele stukken fruit
17-1-2018 Britten houden van bananen en zachtfruit
16-1-2018 Roemenië: Fruitconsumptie overschrijdt die van varkensvlees
16-1-2018 Franse professor legt uit: met déze voeding voorkom je een depressie
15-1-2018 Fit op kantoor
15-1-2018 Kinderen leren gezond eten met de Leerstraat
12-1-2018 19 partners gaan bijdragen aan gezonder eetpatroon consumenten
12-1-2018 Boerenkool is een trendgroente
11-1-2018 "Het woord ‘lekker’ wordt de komende jaren minder relevant"
11-1-2018 ​"We zouden groenten en fruit moeten eten alsof ons leven ervan afhangt"
11-1-2018 Medicinale paddenstoelen de voedseltrend voor 2018
11-1-2018 'Voedingsapotheken' schrijven groenten en fruit voor
9-1-2018 'Hersenvoedsel' en koolhydraat-alternatieven dé foodtrends voor 2018
9-1-2018 Iedereen vleesvrij: Een ramp voor de volksgezondheid
9-1-2018 Aankoopbeslissingen van millennials
9-1-2018 Australische hardfruitexporteurs wordt geadviseerd te stoppen met IProdione
8-1-2018 Gezonde reisproviand op de 'Tag des Deutschen Apfels'
5-1-2018 Handtekeningen gevraagd voor voedselonderwijs op Horecava