Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Doe ook mee met 2x2!

Aanstaande maandag gaat de campagne ‘ik doe mee met 2x2’ weer van start met de uitzending van de inmiddels bekende 2x2-televisiecommercial. Met de 2x2-campagne wordt een beweging in gang gezet: een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit. Een beweging waarbij ouders en kinderen elkaar stimuleren, motiveren en activeren. De eerste twee campagnejaren hebben mooie resultaten opgeleverd, zo blijkt uit recent onderzoek. In dit derde en tevens laatste jaar van de campagne staan weer tal van activiteiten op het programma. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. GroentenFruit Bureau draagt zorg voor de uitvoering. Doe ook mee met 2x2!


 

Resultaat

Uit evaluatieonderzoek blijkt dat de campagne ‘Ik doe mee met 2x2!’ aanslaat bij de doelgroep gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Bijna de helft van de doelgroep (41%) is bekend met de 2x2-campagne. Ouders vinden de TV-spot duidelijk en
opvallend. De meeste ouders geven aan dat groenten en fruit prima passen in een druk gezinsleven en een maaltijd pas gezond is als deze groenten bevat. Ruim 40% van de jonge gezinnen zegt dat de campagne inspireert om kinderen op nieuwe manieren groenten en fruit aan te bieden. De resultaten van deze evaluatie zijn gebruikt om de campagne te optimaliseren.

2x2.nl nu nog interactiever

Social media speelt binnen de campagne een belangrijke rol. De website 2x2.nl is geactualiseerd en ook op social media is 2x2 op Facebook.com/2x2NL en Twitter.com/2x2NL actief. Naast de TV-commercial staan onder andere ook op het activiteitenprogramma een nieuw boekje met de avonturen van Boris, het 2x2 spel in een web,- en Ipad-versie en deelname aan de Huishoudbeurs. De mobiele app ‘Wat eet Holland’, waarmee je jouw gerechten kunt delen met anderen, is geheel geactualiseerd. Voor diëtisten worden nieuwsbrieven en een flyer ontwikkeld.

2x2-films

Uniek dit jaar op de website zijn de drie filmpjes van families die opgenomen worden. Per film wordt 1 familie, 1 dag lang gevolgd. Zo kun je zien hoe families met kinderen dagelijks geïnspireerd worden door 2x2 en hoe zij samen gerechten bereiden.
2x2-icoon Het 2x2-icoon geeft een positief signaal: het bevestigt de consument in zijn keuze voor lekker en gezond en in het gevoel om 'goed bezig' te zijn. Afgestemd op de campagne ‘Ik doe mee met 2x2’ draait in 2013 ook de 2x2 campagne Versverwerktegroenten. Doe ook mee met 2x2 en klik hier voor het 2x2 activiteitenprogramma.

Huishoudbeurs

Van 16 tot en met 24 februari 2013 vindt de Huishoudbeurs plaats in de RAI in Amsterdam. Net als op de Margriet Winterfair afgelopen november zal ook hier de 2x2-bol staan. In de bol staat een grote kookunit en een chefkok die de bezoekers zal inspireren met heerlijk 2x2-gerechtjes.  De bezoeker kan zelf de groenten en fruit producten kiezen. Deze worden in schalen in de kookunit tentoongesteld. De gerechten kunnen uiteraard worden geproefd.

GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse aanbeveling 2x2 ('2 ons groenten en 2 keer fruit’).
 

Publicatiedatum: 10-1-2013

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-11-2017 Slechts 4 op de 10 kinderen eet voldoende groenten en fruit
17-11-2017 Londen: 3-D kijkje achter de schermen bij voedselproductie
16-11-2017 Canadese AGF-sector vraagt parlement aandacht voor gezondheid
14-11-2017 "Gewasbeschermingsmiddelen mogelijk oorzaak van uitblijven zwangerschap bij IVF"
8-11-2017 "Ieder vers product heeft weer een andere werking op ons lichaam"
7-11-2017 Gratis fruit voor WUR-medewerkers
6-11-2017 Parijs zet in op groenten- en fruitteelt in de binnenstad
3-11-2017 Afrika: Onderzoek naar gezondere zoete aardappelen
2-11-2017 Star Wars en Marvel iconen helpen gezinnen gezonde keuzes maken
1-11-2017 Europese consumptie van groenten en fruit neemt toe
1-11-2017 Engelse campagne moedigt consumptie prei aan
30-10-2017 90% Britse jongeren gooit groenten en fruit weg
27-10-2017 Saladebuffetten voor meer dan 5.000 Amerikaanse scholen
27-10-2017 Hongaarse AGF-afzet groeide 12%
24-10-2017 Lidl Duitsland zet zich actief in tegen een ongezonde voedingsstijl
23-10-2017 Vlaamse wetenschappers: voedingsadviezen deugen niet altijd
20-10-2017 Nieuwe app EtiketWijzer van het Voedingscentrum
19-10-2017 Tips om gezonde voornemens langer vol te houden
19-10-2017 Vergeet de avocado: dit is het nieuwe superfood
18-10-2017 Vlaams onderzoek: "Suiker maakt kanker erger"