Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi en Lidl winnen terrein in eigen land

Prijsvechters als Aldi en Lidl winnen de laatste maanden in hun thuismarkt Duitsland weer terrein als leveranciers van levensmiddelen. Dat blijkt uit zondag gepubliceerde cijfers van marktonderzoeksbureau GfK. Eerder zagen de discounters hun omzetgroei juist stagneren door felle concurrentie op de Duitse markt.

Volgens de onderzoekers van GfK zijn de prijsvechters sinds augustus met een comeback bezig. In januari steeg hun omzet uit levensmiddelen met 8 procent. Aldi nam het leeuwendeel van die groei van zijn rekening. Voor de gehele levensmiddelenbranche in de grootste economie van Europa voorziet GfK over heel 2013 een omzetgroei van 1,5 procent. Vorig jaar namen de verkopen met 2,2 procent toe.

ANP
Publicatiedatum: