Combiverpakking aardappelen/uien werpt vruchten af bij retailer Texas

Dat een goede marketing ook succesvol kan zijn in de aardappelen- en uienbranche heeft een proef van de National Onion Association, US Potato Board en Package Containers Inc bewezen. De groep werkte samen met een retailer in Texas onder de noemer 'Create Mealtime Magic' van half november tot eind december met een innovatieve gecombineerde aardappelen- en uienverpakking. De verkoop steeg met 7,5% en gemiddeld was de omzet per winkel $82 per week hoger.

"We hebben hiermee bewezen dat consumenten het fijn vinden als uien en aardappelen samen worden aangeboden", zegt Kim Reddin. De verpakking bevat productinformatie over aardappelen en uien, inclusief recepten en gebruikstips.

Dankzij het succes van deze proef wordt deze het komende jaar verlengd.


Bron: produceretailer.com

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© UienNieuws.nl 2018