Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Sligro onthoudt zich van verwachtingen na licht hogere omzet

De omzet van Sligro Food Group over het eerste kwartaal is met 2% gestegen naar 589 miljoen euro. De omzettoename is nagenoeg geheel autonoom van aard. De omzet van Foodservice, Sligro's groothandelsactiviteiten, steeg met 0,3% van 272 miljoen tot 373 miljoen euro en in Foodretail, de supermarkten, namen de inkomsten met 5,1% toe van 205 miljoen tot 216 miljoen euro.

De omzetstijging werd positief beïnvloed door het kalendereffect van Pasen, wat wordt ingeschat op ongeveer 1,3 procentpunt voor beide bedrijfsonderdelen.

Foodretail

De toename van de identieke consumentenomzet in de EMTÉ-supermarkten in het eerste kwartaal beliep 5,5%, hetgeen ruim boven de marktgroei is. Hoewel nog steeds sprake is van een zeer competitieve markt, hield de al eind 2012 geconstateerde beperkte afname van de prijsdruk stand.

Foodservice

De autonome omzetgroei bij de foodservice-activiteiten was ongeveer nihil, wat volgens Sligro beter is dan de markt. De omzetgroei vindt plaats in de bezorgactiviteiten door aanwas van nieuwe klanten binnen een foodservicemarkt die onder behoorlijke volume- en prijsdruk staat. Ondanks een substantiële verhoging van accijnzen op rookwaren is de omzet hiervan in het eerste kwartaal afgenomen.

Sligro wil geen concrete voorspelling van de halfjaarresultaten afgeven. De halfjaarcijfers zullen op 18 juli worden gepubliceerd.

bron: Sligro Food Group

Publicatiedatum: 19-4-2013

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

18-5-2018 Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
18-5-2018 Basisscholen aan de slag met Lidl moestuin startpakket
18-5-2018 "Met enkel een stempel maak je geen merk"
17-5-2018 Italiaanse Coop draaide vorig jaar verlies
17-5-2018 TPG zet Poundworld te koop
17-5-2018 Waarom Colruyt eigen aandelen blijft inkopen
17-5-2018 700.000 euro voor 'bananenfonds'
16-5-2018 Penny laat zien waar bijensterfte toe leidt en haalt schappen leeg
16-5-2018 Waitrose-supermarkten krijgen vegan-afdeling
16-5-2018 Chinese Fruit Day begint met nieuw concept AGF-winkels
16-5-2018 Gratis fruit voor kids in 400 winkels
16-5-2018 Roemenië: Mega Image heeft 19% meer omzet in eerste kwartaal
16-5-2018 186.000 zakjes gekke groenten klaar voor verkoop
15-5-2018 AH kweekt oesterzwammen op koffiedik bij AH Gelderlandplein
15-5-2018 Kassa: Boodschappen 8 procent duurder, Jumbo voordeligste
15-5-2018 Auchan ontwikkelt nieuwe residuvrij AGF-assortiment
15-5-2018 Zweden: Östgötasvamp lanceert paddenstoelen verrijkt met vitamine D
15-5-2018 Zweden: ICA maakt minder omzet in thuismarkt
15-5-2018 Lidl opent versaanval op Albert Heijn
15-5-2018 Lokale producten bij de supermarkt: kan dat wel?