Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sligro onthoudt zich van verwachtingen na licht hogere omzet

De omzet van Sligro Food Group over het eerste kwartaal is met 2% gestegen naar 589 miljoen euro. De omzettoename is nagenoeg geheel autonoom van aard. De omzet van Foodservice, Sligro's groothandelsactiviteiten, steeg met 0,3% van 272 miljoen tot 373 miljoen euro en in Foodretail, de supermarkten, namen de inkomsten met 5,1% toe van 205 miljoen tot 216 miljoen euro.

De omzetstijging werd positief beïnvloed door het kalendereffect van Pasen, wat wordt ingeschat op ongeveer 1,3 procentpunt voor beide bedrijfsonderdelen.

Foodretail

De toename van de identieke consumentenomzet in de EMTÉ-supermarkten in het eerste kwartaal beliep 5,5%, hetgeen ruim boven de marktgroei is. Hoewel nog steeds sprake is van een zeer competitieve markt, hield de al eind 2012 geconstateerde beperkte afname van de prijsdruk stand.

Foodservice

De autonome omzetgroei bij de foodservice-activiteiten was ongeveer nihil, wat volgens Sligro beter is dan de markt. De omzetgroei vindt plaats in de bezorgactiviteiten door aanwas van nieuwe klanten binnen een foodservicemarkt die onder behoorlijke volume- en prijsdruk staat. Ondanks een substantiële verhoging van accijnzen op rookwaren is de omzet hiervan in het eerste kwartaal afgenomen.

Sligro wil geen concrete voorspelling van de halfjaarresultaten afgeven. De halfjaarcijfers zullen op 18 juli worden gepubliceerd.

bron: Sligro Food Group
Publicatiedatum: